Industry Wire

Geplaatst door Toucan

Marlous Stam versterkt Toucan Toco als Growth Marketer

Toucan Toco, specialist in data storytelling, breidt het team in Amsterdam uit met Marlous Stam als Growth Marketer. Stam wordt verantwoordelijk voor de lokale marketingstrategie die een bijdrage moet leveren aan de ambitieuze groeiplannen van Toucan Toco. Het bedrijf wil in 2023 vijftigduizend gebruikers hebben bij tweehonderd klanten in Nederland.

Voordat Stam bij Toucan Toco aan de slag ging, was ze in dienst bij Teamleader als Field Marketing Specialist, waar ze zich ook richtte op marketingactiviteiten voor de Nederlandse markt. Verder organiseerde ze daar MKB Masterclasses en het Work Smarter event om ondernemers te inspireren ‘slimmer’ te werken.

“Ik ben blij Marlous te mogen verwelkomen in ons team”, zegt Yann Toutant, Country Manager Benelux bij Toucan Toco. “Nu de beschikbaarheid van data en inzichten daaruit  nog belangrijker geworden, zijn steeds meer bedrijven op zoek naar oplossingen die hen helpen sneller, betere beslissingen te kunnen nemen. Ik ben er zeker van dat Marlous ons kan helpen de juiste doelgroepen te bereiken en ons klantportfolio uit te breiden.”

Focus op Nederland

Toucan Toco breidde dit jaar de Nederlandse organisatie al aanzienlijk uit en volgens Toutant is dit nog maar het begin. “We zien dat organisaties in Nederland verder zijn met dataprojecten en open staan voor het beschikbaar maken van data en inzichten voor alle medewerkers. Daarom is dit momenteel de belangrijkste groeimarkt.”

“Het ondersteunen van ondernemers en hen helpen slimmer te werken geeft mij veel voldoening. Dat is een goede match met Toucan Toco, want hun data storytelling-oplossing stelt élke ondernemer in staat om snel en eenvoudig inzichten uit data te halen om gefundeerde beslissingen te nemen”, zegt Stam. “Ik zie ernaar uit om een bijdrage te mogen leveren aan het verwezenlijken van de ambities op de Nederlandse markt en de missie van Toucan Toco om met data storytelling het begrip en gebruik van data te versterken bij iedere medewerker.”

Onder de ruim 100 klanten die gebruikmaken van de oplossingen van Toucan Toco bevinden zich onder meer ISS, l’Oréal, Sodexo en Renault Nissan. In november 2019 ontving het bedrijf in een eerste investeringsronde 12 miljoen euro groeikapitaal. Onlangs werd Toucan Toco in G2 Crowd’s Summer 2020 Grid-rapport verkozen tot Europese leider in Analytics Software en leider in Embedded Analytics.

Over Toucan Toco

Toucan Toco is specialist in data storytelling. Het Franse bedrijf werd in 2014 opgericht door Kilian Bazin, Charles Miglietti, Baptiste Jourdan en David Nowinsky. Zij zagen dat alleen experts toegang hadden tot bedrijfsdata. Het doel is om data op een eenvoudige manier toegankelijk te maken voor andere professionals om zo ook waarde toe te voegen aan de beslissingen die zij moeten nemen. Toucan Toco telt 80 medewerkers en heeft inmiddels ruim 100 klanten waaronder Renault Nissan, Engie, BNP Paribas, Crédit Agricole, l’Oréal, Marques Avenue, Elior en Sodexo. In november 2019 ontving Toucan Toco 12 miljoen euro groeikapitaal van Balderton Capital. Zie https://toucantoco.com/nl/ voor meer informatie.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht