Geplaatst door Tanium

Matt Thompson treedt toe tot de Raad van Bestuur van Tanium

Amsterdam, 10 februari 2021 – Tanium, leverancier van unified endpoint management en security, ontwikkeld voor complexe IT-omgevingen, laat weten dat Matt Thompson is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf als onafhankelijk directeur. Hiervoor was Thompson de Executive Vice President van worldwide Field Operation van Adobe waar hij verantwoordelijk was voor de wereldwijde sales, partnerships, e-commerce, consulting & services en customer success operations.

“Tijdens mijn gehele carrière heb ik nauw samengewerkt met c-suite executives, daarom ben ik bekend met de toenemende complexiteit en uitbreiding van het IT-landschap”, zegt Thompson. “Het Tanium open endpoint management-platform biedt precies wat managers die werken in een complexe omgeving vaak ontberen: een oplossing die eenvoudig integreert in de bestaande stack en hen realtime inzicht en controle biedt over al hun endpoints. Ik kijk ernaar uit om deel te nemen in de Raad van Bestuur en de groei van Tanium te helpen versnellen.”
“Ik ben zeer verheugd om Matt te kunnen verwelkomen tot onze board en hoop zijn kennis op het gebied van sales, marketing en partnerships snel in te kunnen zetten bij onze teams”, zegt Orion Hindawi, co-founder en CEO van Tanium. “Zijn visie op schaal en groei past perfect bij Tanium’s visie voor de toekomst en zijn GTM-kennis is van grote waarde voor het bedrijf nu we een bredere groep aan klanten bedienen.”

Thompson startte in 2007 bij Adobe en leidde de omzetgroei van het bedrijf van 2 miljard dollar toen naar meer dan 12 miljard dollar nu, en een groei in het personeelsbestand tot meer dan 10.000 mensen. Hij stond aan de basis van de transformatie van het bedrijf naar een licentiemodel op basis van abonnementen. Mede hierdoor is de waarde van het bedrijf toegenomen van 20 miljard dollar in 2007 tot meer dan 225 miljard dollar vandaag.

Voordat Thompson actief werd bij Adobe, had hij verschillende sales en field operation-functies in de softwarebranche, waaronder als lid van het executive team voor Borland Software (overgenomen door Micro Focus), Marimba (overgenomen door BMC Software) Calico Commerce (overgenomen door PeopleSoft) en Cadence Design Systems. Hij begon zijn carrière bij Electronic Data Systems.
Momenteel zit Thompson in het bestuur van NCR en Ellucian en bekleedde hij eerder een bestuursfunctie bij Appirio (overgenomen door Wipro).