Geplaatst door McAfee

McAfee verbetert security met nieuwe zakelijke producten

Schiphol-Rijk, 18 juli 2018 – Cybersecuritybedrijf McAfee introduceert McAfee MVISION, een uniek portfolio met nieuwe en innovatieve producten voor de zakelijke markt. Hiermee beschikken bedrijven over een uitgebreid en flexibel systeem dat al hun securityproducten beheert. MVISION komt niet alleen tegemoet aan de behoeften van nu, maar ook aan die van de toekomst, nu bedrijven steeds meer gaan werken met nieuwe besturingssystemen en de cloud. MVISION versterkt de positie van het apparaat als een controlepunt binnen de security-architectuur dankzij vereenvoudigd beheer, betere Windows-beveiliging, analyse van gedragspatronen en bescherming van Android- en iOS-apparaten. Met behulp van de geïntegreerde beheeromgeving kunnen securityteams proactief en eenvoudig hun beveiligingsmaatregelen beheren, optimaliseren en integreren voor elke combinatie van McAfee Advanced Protection en de ingebouwde functionaliteit van Windows 10.

“McAfee ePolicy Orchestrator (McAfee ePO) is een van de eerste producten op het gebied van geïntegreerde automatisering en organisatie van security. Beveiligingstalent is schaars tegenwoordig. Er is behoefte aan de kracht van de traditionele ePO maar met een eenvoudigere gebruikerservaring, voor zowel meer efficiëntie als effectiviteit. McAfee MVISION speelt in op de vraag naar automatisering en vereenvoudiging van zowel de tools van McAfee als die van derden, zoals Microsoft Defender. MVISION wordt geleverd in een SaaS-omgeving en combineert analysefunctionaliteit met het beheer van beleidsregels en gebeurtenissen op een manier die geschikt is voor zowel grote als middelgrote bedrijven”, aldus Frank Dickson, Research Vice President van Security Products bij IDC.

“Er is te veel complexiteit ontstaan door de vele soorten apparaten, producten en consoles. Het moet weer simpeler worden en de benadering van security moet veranderen. Binnen een moderne security-aanpak worden alle onderdelen van het bedrijf beschermd en zijn de risico’s bekend”, zegt Raja Patel, Vice President en General Manager van Corporate Security Products bij McAfee. “De eerste reeks producten in het MVISION-portfolio biedt bedrijven uitgebreidere beheermogelijkheden, zodat security admins hun apparaten beter kunnen verdedigen en cybercriminelen op een samenhangende en eenvoudige manier kunnen bestrijden.”

Het nieuwe MVISION-portfolio van McAfee omvat McAfee MVISION ePO, McAfee MVISION Endpoint en McAfee MVISION Mobile.

McAfee MVISION ePO
McAfee MVISION ePO is een SaaS-service die een overzichtelijk en centraal beeld geeft. Het neemt de noodzaak weg van het implementeren en onderhouden van een back-end, zodat klanten hun bestaande ePO-omgeving gemakkelijk naar de cloud kunnen migreren. Daardoor kunnen bedrijven zich exclusief richten op het verminderen van risico’s en beschikken ze dankzij de flexibiliteit van de cloud altijd over de nieuwste functionaliteit. Naast de introductie van het nieuwe SaaS-product is ePO ook geüpdatet en biedt het beter inzicht in de risico’s van bedreigingen, betere naleving van het securitybeleid en een snellere respons bij incidenten. De uitbreidingen omvatten:

• Nieuwe taakgerichte security-omgeving: Deze is ontworpen met het oog op optimalisatie en situational awareness, waarmee administrators een goed beeld krijgen van hun overkoepelende securitystatus en taken kunnen uitvoeren met de helft minder muisklikken. De nieuwe omgeving integreert de security voor alle apparaten, besturingssystemen, McAfee-producten en technologieën van derden door een visuele weergave van bedreigingen en onmiddellijke respons.
  • Private ePO geïmplementeerd in Amazon Web Services (AWS): Hierdoor zijn er geen aparte database en fysieke middelen meer nodig, en beschikt de klant over op maat gemaakte controle over de beheerinfrastructuur en configuratiegegevens. Dankzij de ePO AWS Quick Start kunnen organisaties binnen een uur aan de gang.

“Een eenvoudiger beheer van mijn security-oplossingen is wat we zochten, en McAfee levert precies dat”, vertelt Philippe Maquoi, hoofd van het SPW endpoint- en serversecurity team bij de Service Public van Wallonië. “Dankzij de nieuwe AWS- en SaaS-implementaties van ePO kunnen we nu meer tijd besteden aan de daadwerkelijke beveiliging in plaats van aan het onderhoud van oplossingen.”

McAfee MVISION Endpoint
McAfee MVISION Endpoint beheert en verruimt de ingebouwde beveiliging van Windows 10. Met een lichtgewicht agent wordt onder andere bescherming geboden tegen geavanceerde bedreigingen zonder signature. Deze gezamenlijke aanpak wordt beheerd met McAfee MVISION ePO en biedt bescherming tegen geavanceerde aanvallen met en zonder bestanden, zonder de complexiteit van meerdere beheersystemen.

McAfee MVISION Mobile
McAfee MVISION Mobile biedt zichtbaarheid van en bescherming voor iOS- en Android-apparaten. De always-on security zorgt voor een optimaal beveiligingsniveau, ongeacht hoe een apparaat is verbonden. McAfee MVISION Mobile analyseert afwijkend gedrag van apparaten om geavanceerde aanvallen op apparaten, applicaties en netwerken te identificeren. De console van McAfee MVISION ePO biedt samengevoegde zichtbaarheid van en controle over alle mobiele middelen, voor het centrale beheer van de beveiliging van alle apparatuur.

McAfee MVISION is vanaf augustus 2018 verkrijgbaar.

Ga voor meer informatie over McAfee MVISION naar:

Over McAfee
McAfee is het ‘device-to-cloud’ cybersecuritybedrijf. Geïnspireerd door de kracht van samenwerking, creëert McAfee zakelijke en consumentenoplossingen die de wereld veiliger maken. McAfee helpt bedrijven bij het organiseren van holistische cybersecurity omgevingen die slimmer werken. Voor consumenten beveiligt McAfee hun digitale levensstijl, zowel thuis als onderweg. Door samen te werken met andere security-spelers, loopt McAfee voorop in de strijd tegen cybercriminelen om de wereld voor iedereen veiliger te maken.

McAfee en het McAfee-logo zijn geregistreerde handelsmerken van McAfee LLC in de VS en in andere landen. Alle andere handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.