Industry Wire

Geplaatst door Mediahuis

Mediahuis gaat voor een nieuwe B2B organisatie en market approach

In een steeds snellere digitaliserende advertentiemarkt kiest Mediahuis een nieuwe organisatie en market approach voor haar advertentieregie. Doelstelling hierbij is om de aanpak en organisatie aan te passen aan de nieuwe digitale en economische realiteit om zo versneld te kunnen evolueren naar eendigital first, klantgedreven en efficiënte organisatie.

Organisatie
Mediahuis Connect zal voortaan de advertentiemarkt benaderen met de naam Mediahuis Advertising, waarbij ook de salesorganisatie een wijziging heeft gekend. Daar waar de salesteams voordien sectorgebonden georganiseerd waren, zullen ze voortaan in specifieke regio’s aan de slag gaan. Iedere regio beschikt over een dedicated Sales Manager die zijn of haar team van dichtbij aanstuurt. De essentie van deze organisatie is om de regionale voetafdruk te versterken. Binnen iedere regio zijn klantenportefeuilles op basis van omvang en sector verdeeld zodat de noden van elk type adverteerder persoonlijk en op maat beantwoord kunnen worden. Media agencies krijgen een toegewijde focus met Cédric Peneau die de rol van Agency Lead op zich neemt. Kathy Maes blijft NP Lead. Cédric, Kathy en alle Sales Managers rapporteren aan Martine Schrijvers, Sales Director Advertising. Binnen deze nieuwe structuur blijft Bart Decoster Corporate Director Advertising, waarbij ook de afdelingen Marketing, Product Management, Digitale Transformatie, CRM, BI, MI, Advertising Technology en MH Brand Studio onder zijn verantwoordelijkheid vallen. Hij blijft tevens CEO van Vlaanderen 1, de holding die de radioactiviteiten (Nostalgie/NRJ) van Mediahuis overkoepelt.

Bart Decoster: “Om met de nieuwe regiestructuur tot successen en groei te komen, zullen we starten vanuit een strategische client centric approach. We bouwden daarom een nieuwe klantensegmentatie uit met elk specifieke noden en services. We starten steeds vanuit digital first. Extra digitale en strategische profielen werden binnengehaald. Ook binnen het managementteam. De komende weken gaan wij ons nieuw aanbod en nieuwe structuur aan de markt verduidelijken.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht