Industry Wire

Geplaatst door MediaMonks

MediaMonks wint acht Webby Awards

Gisteren zijn de winnaars van The Webby Awards 2017 bekendgemaakt. Het Nederlandse creatieve productiebureau MediaMonks heeft dit jaar maar liefst acht awards weten te winnen; het hoogste aantal Webby Awards dat MediaMonks tot nog toe in één jaar heeft behaald. The Webby Awards wordt door The New York Times geprezen als ‘de grootste onderscheiding van het internet’, het is een van de langst staande award programma’s binnen digital culture.

MediaMonks heeft onder andere een Webby Award en een People’s Choice Award gewonnen in de categorie Online Film & Video, VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded) voor hun project Greenpeace: A Journey to the Arctic; voor Helping Heart in de categorie Mobile Sites & Apps en Technical Achievement; en voor Uber: Where To? in de categorie Advertising & Media, Product & Services.

Het creatieve productiebureau heeft ook een People’s Voice Award gewonnen voor het project Bullying in Virtual Reality in de categorie Advertising & Media, Best Cause Related Campaign, en een Webby Award voor Samsung: DISCOVR the World in de categorie Online Film & Video, Travel & Adventure.

“Wij zijn groot Webby-fan, aangezien het zo’n hoogtij is voor de web- en internetcultuur. In vijf woorden: winnen is altijd een eer.” Wesley ter Haar, Co-Founder MediaMonks.

The Webby Awards is niet alleen een van de award shows die al het langst meedraait, het is ook een van de meest competitieve award programma’s. Jaarlijks ontvangt de organisatie meer dan 13.000 inzendingen uit 70 landen; uiteindelijk wordt daarvan maar 9% daadwerkelijk genomineerd.

2017 markeert het 21ste jubileum van The Webby Awards. De winnaars worden maandag 15 mei bij Cipriani op Wall Street in New York ceremonieus geëerd.

Volledige lijst – MediaMonks’ Webby Awards:

Webby Winner & People’s Choice – Greenpeace: A Journey to the Arctic Category: Online Film & Video – VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded)
Webby Winner & People’s Choice – Helping Heart, N=5, Category: Mobile Sites & Apps – Technical Achievement
Webby Winner – Samsung: DISCOVR the World, Cheil Germany. Category: Online Film & Video – Travel & Adventure
Webby Winner & People’s Choice – Uber: Where To? Category: Advertising & Media – Products & Services
People’s Choice – UR: Let Us Bully You, In Virtual Reality, McCann Stockholm. Category: Advertising & Media – Best Cause Related Campaign.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht