Geplaatst door UHasselt

Meer dan 85 bedrijven en 750 jongeren op Limburgse Jobbeurs

Aan de zoektocht naar werk kan je niet vroeg genoeg beginnen. En dus sloegen UHasselt en Hermes Alumni op 21 november opnieuw de handen in elkaar voor de Limburgse Jobbeurs. De grootste ‘professionele talentenjacht’ voor hoogopgeleiden in de regio trok meer dan 750 jongeren en 88 bedrijven naar de Fitlink op campus Diepenbeek.

Op de Limburgse Jobbeurs konden de honderden (master)studenten, doctorandi en alumni kennismaken met bedrijven uit heel België – waaronder BDO, Coca Cola, Delaware Consulting, Jessa Ziekenhuis, Ethias en Proximus. “Naast de infomarkt hadden we ook een lounge, waar deelnemers op een meer informele manier met potentiële werkgevers konden praten”, zegt Michel Ruland van Hermes Alumni.

“Als UHasselt vinden we het enorm belangrijk dat onze afgestudeerden zo snel mogelijk de weg naar de arbeidsmarkt vinden. Initiatieven zoals de Limburgse Jobbeurs sluiten perfect aan op die ambitie. Voor studenten is het ook een ideaal leermoment: ze moeten hun sterktes uitspelen en alle vaardigheden die ze in hun opleiding meekrijgen, aanwenden”, aldus rector Luc De Schepper.

Loon en lounge
Naar goede gewoonte konden de ruim 750 jongeren ook aanschuiven voor een reeks handige workshops. Wat mag je als starter bijvoorbeeld verwachten op vlak van loon? Hoe stel je de perfecte sollicitatiebrief op? En hoe word je ‘CEO’ van je eigen carrière? Voor studenten die verder willen in de academische wereld was er ook nog een sessie rond doctoreren.

Jobdate
Op 13 maart 2018 krijgt de Limburgse Jobbeurs nog een vervolg. Tijdens de Limburgse Jobdate gaan werkgevers en jongeren – letterlijk – rond de tafel zitten voor een speeddate. Daarvoor doen ze een beroep op de Conversation Starter – een app ontwikkeld door (UHasselt-alumni) Niels Peetermans en Rutger Bevers.