Microsoft Advertising en Adform werken samen aan rich media oplossingen .

Microsoft Advertising gaat samenwerken met display marketing specialist Adform om adverteerders en media bureaus een breder scala aan rich media display-advertenties te kunnen bieden in verband met de toenemende vraag. Digitale adverteerders hebben hierdoor toegang tot nieuwe, veelzijdige media-formats voor onder meer display campagnes, de nieuwste interactieve banner formats, video formats en vele mobiele toepassingen. De videotechnieken van Adform bevatten onder meer een video converter oplossing die er voor zorgt dat advertenties op verschillende media platformen en devices uitgeserveerd en geoptimaliseerd kunnen worden.
De samenwerking tussen Microsoft Advertising en Adform zorgen voor een complete rapportageset voor klanten waardoor het eenvoudiger wordt om te bepalen wat de optimale combinatie van formats en kanalen is dat aansluit bij de beoogde campagnedoelstellingen. Adform’s Real Time Bidding platform zorgt er daarnaast voor dat gepersonaliseerde advertenties uitgeserveerd en ge-re-target kunnen worden met relevante producten en services.
Peter de Zoete, Commercieel Directeur Adform NL&BE: “Adverteerders zoeken steeds meer naar nieuwe manieren om hun klanten cross platform en devices te kunnen verrassen en te bereiken. Onze samenwerking met Microsoft Advertising ondersteunt onze creatieve en veelzijdige media-ervaring en zal bijdragen aan de groeiende vraag naar Rich Media oplossingen.”
Jeroen Verkroost, Country Manager, Microsoft Advertising Nederland: ““Wij zijn blij om Adform in Nederland te kunnen toevoegen aan onze groep van technologie partners. Adform is een innovatief technologie bedrijf en loopt voor in de switch van Flash naar HTML5! Adform maakt het makkelijk voor adverteerders, media en creative bureaus om creatie en produktie van Rich Media oplossingen snel en effectief op ons netwerk te laten draaien met uitstekende resultaten.”
Microsoft Advertising is al bijna 15 jaar actief over de volle breedte van het digitale medialandschap. Via onze krachtige reeks digitale mediamerken bereiken wij maandelijks 10 miljoen Nederlanders. Dat doen wij op meerdere momenten via meerdere touchpoints en schermen (pc, mobiel en tv via de Xbox). De hoge betrokkenheid van de consumenten op ons netwerk in combinatie met onze uitgebreide targeting mogelijkheden stelt ons in staat doelgroepen niet alleen te bereiken, maar ook te activeren en te engagen. Voor adverteerders bieden we naast display en rich media advertenties ook high end advertentie oplossingen op het gebied van branded content en gaming.
Microsoft Advertising voert de mediamerken MSN, Hotmail, Messenger, MSN Mobile, Skype, X box & Windows Phone.
www.advertising.microsoft.com/international/home
www.adform.com
Peter de Zoete – Commercieel Directeur Nederland en Belgie
peterdz@adform.com
06-11647701
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.