Geplaatst door MobieTrain

MobieTrain kondigt zijn chatbot Mobie aan om efficiëntie op de werkvloer te verbeteren en de klantbeleving te verhogen

MobieTrain kondigt vandaag de lancering van zijn chatbot Mobie aan. Mobie is een AI-gestuurde chatbot die zorgt voor een verbeterde werknemerservaring door directe ondersteuning en persoonlijke assistentie te bieden. De introductie van Mobie belooft niet alleen verbeterde efficiëntie, maar markeert ook een nieuwe fase op het gebied van werknemersexpertise en klanttevredenheid. De chatbot is geïntegreerd met het MobieTrain microlearning platform, waarmee medewerkers op elk gewenst moment en vanaf elke locatie hun kennis stapsgewijs kunnen verbeteren.

Dankzij Mobie krijgen werknemers realtime assistentie op verschillende fronten. Of het nu gaat om het beantwoorden van klantvragen, het oplossen van interne uitdagingen of het bieden van ondersteuning op de werkplek, Mobie zorgt ervoor dat werknemers antwoorden krijgen op vragen over onderwerpen zoals werkinstructies, de geschiedenis van het bedrijf en specifieke productinformatie. Hierdoor kunnen ze tot een snellere besluitvorming en een verbeterde operationele efficiëntie komen. Door werknemers te voorzien van directe toegang tot taakspecifieke informatie, draagt Mobie aanzienlijk bij aan verbeterde interacties met klanten. Werknemers die goed geïnformeerd zijn, bevorderen op die manier de loyaliteit en tevredenheid van klanten.

Mobie vult het MobieTrain platform aan door de expertise van elke werknemer te activeren en optimaal te benutten. Met een intuïtieve interface kunnen teamleden moeiteloos communiceren met Mobie, waarbij ze vragen stellen en directe antwoorden ontvangen uit een zorgvuldig samengestelde kennisbank. Dit verzekert snelle en effectieve toegang tot gedeelde kennis, wat resulteert in verbeterde algehele expertise en werkprestaties. Bedrijven kunnen bestaande tekstuele documentatie, zoals presentaties, brochures en beleidsdocumenten, naadloos uploaden in het geheugen van Mobie, waardoor deze organisaties razendsnel gebruik kunnen maken van de chatbot.

MobieTrain heeft Mobie ontwikkeld omdat organisaties vaak beschikken over een uitgebreide set documenten met waardevolle kennis die essentieel is voor werknemers. Echter, het delen van deze documentatie en het vinden van de juiste informatie op het juiste moment kan een uitdaging zijn. Daarom is Mobie gecreëerd. In tegenstelling tot ChatGPT haalt Mobie zijn informatie niet hoofdzakelijk van het internet, maar enkel uit bedrijfsspecifieke (interne) bronnen. Hierdoor krijgen gebruikers toegang tot informatie die niet beschikbaar is via ChatGPT. Werknemers hoeven bovendien niet eindeloos te zoeken in interne documenten of kostbare tijd verspillen van andere collega’s met meer expertise. Op deze manier kunnen werknemers snel en gemakkelijk toegang krijgen tot de benodigde informatie, waardoor ze efficiënter kunnen werken en betere resultaten kunnen behalen voor henzelf en de organisatie.

“Mobie is niet zomaar een chatbot; het is de aanjager van een nieuw tijdperk in employee empowerment,” zegt Johan Dek, CPO van MobieTrain. “Onze missie is om de expertise van elke klantgerichte medewerker naar een hoger niveau te tillen door een intuïtieve AI-assistent te bieden die realtime oplossingen en directe toegang tot merk gerelateerde informatie biedt in de werkstroom. Deze innovatie markeert een cruciaal moment in de manier waarop organisaties de collectieve kennis van hun frontline teams benutten.”

“Medewerkers voorzien van realtime toegang tot informatie is een gamechanger,” aldus Guy Van Neck, CEO van MobieTrain. “Mobie is niet zomaar een chatbot; het is een strategische investering in het cultiveren van een frontline team dat gedijt op expertise. Door de toegang tot kritieke informatie te stroomlijnen, stellen we werknemers in staat uit te blinken in hun rol, wat uiteindelijk leidt tot betere klantervaringen.”