Industry Wire

Geplaatst door Check Point Software

Modewinkel Moods of Norway rolt wereldwijd RFID uit met Checkpoint Systems

Terborg, 8 december 2015 – Checkpoint Systems, Inc (NYSE:CKP), een wereldwijde marktleider in oplossingen voor de retailindustrie om de beschikbaarheid en beveiliging van winkelartikelen te vergroten, rolt wereldwijd zijn RFID-systeem uit bij de modeketen Moods of Norway.

Deze retailer, met winkels in Noorwegen, de VS en Zweden, versnelt dankzij RFID zijn volledige identificatieproces. Daarnaast wordt het mogelijk de kledingstukken door de gehele keten te volgen, van de bron tot de winkel. Moods of Norway vergroot op die manier de beschikbaarheid van zijn artikelen zodat klanten altijd vinden wat ze zoeken. Omnichannel retailing wordt hierdoor vereenvoudigd. Zo was 90% van de lente/zomer 2015 collectie reeds voorzien van een RFID-label.

Moods of Norway implementeerde RFID al in 2014 in zijn winkels in Noorwegen en Zweden. Behalve in de winkels zelf, gebruikt Moods of Norway RFID voor omnichannel online bestellingen. Ongeveer 20% van de online bestellingen wordt geleverd vanuit de winkelvestigingen.

Moods of Norway gebruikt de Zephyr 2 RFID labels van Checkpoint voor al haar producten. Het gaat hierbij om een premium RFID label van de nieuwe RFID labelrange, die voor diverse kleding- en hardlinecategorieën (denk aan juwelen, elektronicazaken, DHZ) in de Verenigde Staten en Europa werden goedgekeurd. Moods of Norway gebruikt hetzelfde label wereldwijd in meerdere categorieën en stroomlijnt zo ook de antidiefstal bronbeveiliging.

Labelen aan de bron zorgt ervoor dat het beveiligingsproces niet langer een intensief manueel proces is in de winkel. Dat gebeurt voortaan centraal tijdens het productieproces. Het winkelpersoneel hoeft zelf geen labels meer aan te brengen. Dat geeft hen extra tijd om klanten te helpen. De moderetailer gebruikt het e-commerceplatform Check-Net van Checkpoint Systems om de gehele modecollectie aan de bron te labelen. Dat doet Checkpoint voor meer dan 70 leveranciers verspreid over China, Turkije, Nederland, India, etc.

Check-Net vereenvoudigt het volledige bestelproces van de productie van de RFID labels tot het verschepen van de goederen naar de verkooplocaties.

Veel van de Checkpoint servicepoints, die meestal gevestigd zijn in de productielanden van de kledingretailers, hebben een uniek systeem dat acht keer sneller is dan de klassieke thermische transfer RFID printers. Ze zijn nauwkeuriger (99,9%) en bieden een betere kwaliteit. Dat maakt het identificatieprogramma van Checkpoint geschikt voor retailers die wereldwijd actief zijn en een groot aantal labels nodig hebben voor hun producten en winkels over de hele wereld. Moods of Norway kan tot slot via Check-Net in realtime nagaan wat de status is van een bestelling: wanneer werden de labels geprint, opgepikt door een koerier en verstuurd naar de fabrikant.

Het project werd oorspronkelijk gecoördineerd samen met Newtrims International AB.

Hans Petter Hüber, Supply Chain Manager bij Moods of Norway, legt uit: “Een kwalitatief en snel bronbeveiligingsproces is belangrijk voor ons. Wij zijn ervan overtuigd dat RFID het perfecte systeem is om onze voorraden voor de winkels en online bestellingen onder controle te houden. Het identificatieprogramma van Checkpoint is cruciaal voor ons in dit proces. Het voorkomt vertragingen en zorgt voor kwaliteit. Dankzij Checkpoint beschouwen onze winkels RFID niet als extra werk, maar als een essentieel hulpmiddel.”

“Wij focussen voortdurend op processen, kwaliteit en innovatie. Hierdoor beschikken de klanten van Moods of Norway over het juiste artikel wanneer zij het willen,” besluit James Wrigley, President en Chief Operating Officer, Apparel Labeling Solutions bij Checkpoint Systems. “We zijn verheugd om Moods of Norway te helpen door hen een product aan te bieden dat gereed is voor de verkoop, zowel online als in hun fysieke winkels.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht