Industry Wire

Geplaatst door MPG.

MPG. zet next step in content marketing met live event & WhatsApp chatservice

MPG. zet een nieuwe stap in contentmarketing. Het Allerhande-team van MPG. staat in deze feestmaand twee keer drie dagen permanent klaar als dé hulp in de keuken voor het kerstdiner en maakt digitale en printcontent tastbaar. Om te beginnen tijdens het Allerhande Kerstfestival op 11, 12 en 13 december in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Vervolgens zit het team tijdens de kerstdagen in totaal 30 uur klaar om via WhatsApp actueel hulp en advies te leveren voor iedere kerstdinervraag in de keuken.

Dolly van den Akker, unit director voor het Ahold account bij MPG.: ‘Het Allerhande magazine is al decennia dé inspiratiebron in de keuken, zeker ook met kerst. Nu zullen onze culinair specialisten, tijdens het kerstfestival van Allerhande, diezelfde content tastbaar, proefbaar en maakbaar delen met het publiek. Nog niet eerder is in Nederland op zo’n grote schaal digitale- en printcontent doorvertaald naar een offline belevenis. We zien dit echt als een vervolgstap in contentmarketing waarbij ook de schaalbaarheid van content z’n waarde bewijst.’

’Daarnaast staan we op 24, 25 en 26 december van 10.00 tot 22.00 met de volledige ploeg klaar om kokend Nederland via de WhatsApp-chat van Allerhande te helpen bij het kerstdiner. Een enorme operatie om continu, actueel, hulp te kunnen bieden op het moment dat het er echt toe doet voor de consument.’

MPG. is al sinds de start van het merk Allerhande verantwoordelijk voor de content en de culinaire recepten. Ooit gestart als magazine en ondertussen uitgegroeid tot een omnichannel platform met apps, Facebook, Instagram, Pinterest, een website, honderden kookvideo’s en verschillende kookboeken.

Bekijk: de Allerhande case.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht