Industry Wire

Geplaatst door Qwindo

MultiSafepay komt met shop-in-shop app

AMSTERDAM – Payment service provider MultiSafepay heeft aangekondigd een mobiele shopping-app te lanceren. Met de spin-off van de betaalprovider, genaamd Qwindo, kunnen consumenten producten van diverse webshops bestellen én binnen de app aanschaffen. Hierdoor is het wisselen tussen verschillende online warenhuisapplicaties niet meer nodig. Na registratie van persoonsgegevens zijn bestellingen slechts een kwestie van een paar klikken.

MultiSafepay heeft de app aangekondigd voor webwinkeliers, en zal deze in april introduceren aan de consument. Zij kunnen de Qwindo-app gebruiken om te zoeken tussen producten van diverse aanbieders. Betaalprovider MultiSafepay gaat hiermee de concurrentie aan met bestaande online shopping platforms zoals Zalando, Bol.com en Blokker. Het bedrijf zegt het echter heel anders aan te pakken, omdat het Qwindo-platform op geen enkele wijze zal concurreren met de marketingkanalen van de webwinkeliers. Daarnaast is het concept, waarbij consumenten shoptegoed krijgen na elke aankoop, uniek.

10% van aankoopbedrag wordt shoptegoed
Qwindo zal 10 procent commissie die het van de webwinkeliers verlangt, teruggeven aan de consument in de vorm van shoptegoed. Dit shoptegoed kan vervolgens besteed worden bij de volgende aankoop die via de Qwindo-app plaatsvindt. De Dit zou consumenten moeten verleiden om vaker aankopen te doen via de online applicatie.

Volgens COO Max Verduyn wordt Qwindo een aantrekkelijke optie voor webwinkeliers die graag andere verkoopkanalen willen inzetten om hun producten aan de man te brengen. “Andere online warenhuizen concurreren indirect met de webwinkel door op dezelfde trefwoorden in zoekmachines vindbaar te zijn en te adverteren,” aldus Verduyn. “Daarnaast weet je niet precies wat ze met jouw data doen. Wat doen ze bijvoorbeeld als het ze opvalt dat jouw product wel érg goed verkoopt? Je kannibaliseert dan je eigen kanaal”, zo legt hij uit.

Qwindo zal niet concurreren met de aangesloten webwinkels, dus ook niet door op productniveau te adverteren in zoekmachines. MultiSafepay wil gaan verdienen aan de commissie die overblijft als er eerst 10 procent van het aankoopbedrag naar de consument gaat. “We zijn gewend om een businessmodel te realiseren op basis van smalle marges. Met een bescheiden (2%) commissie voor het systeem zien wij volop kansen in de markt”, aldus Verduyn, die verwacht binnen een jaar tot de Twinkle top 100 te behoren.

Meer informatie over de app zal aangekondigd worden tijdens de Webwinkel Vakdagen op stand 137 op 18 en 19 januari 2017 in Jaarbeurs Utrecht en op www.qwindo.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht