Industry Wire

Geplaatst door SER Group

Naadloze koppeling CRM-systeem Salesforce en ECM-oplossing Doxis4

Verbeterde klantenservice en sales support

Doxis4 SmartBridge voor Salesforce vormt de brug tussen Enterprise Content Management (ECM) en Customer Relationship Management (CRM). Dankzij intuïtief gekoppelde gegevens en documenten maakt de SER-oplossing het voor Salesforce-gebruikers mogelijk hun klanten een volledig spectrum van diensten te bieden. Uitgebreide mogelijkheden op het gebied van documentatie en compliance geven de klant met name op het gebied van service een voorsprong ten opzichte van de concurrentie.

De nieuwe connector van het Doxis4-platform maakt alle documenten die relevant zijn voor de klantenservice klaar om op te volgen. Dit geldt ook voor e-mails, facturen, leveringsbonnen en informatie vanuit andere bedrijfstoepassingen die buiten Salesforce worden gegenereerd. Dit geeft organisaties een totaalbeeld (‘360-graden’ beeld) van de klant.

Het leveren van uitgebreide support aan klanten gaat vaak samen met veel administratief werk. Medewerkers vertrouwen voor het vastleggen van hun activiteiten meestal op een CRM-oplossing. Maar al die correspondentie en documenten – zoals contracten, voorstellen of facturen – moeten ook worden beheerd. Een ECM-systeem is dan een essentiële uitbreiding. Het brengt alle relevante informatie over een klant op een praktische en juridisch conforme manier samen. Hierdoor is het handmatig verzamelen van alle klantinformatie, wat tijdrovend en complex is, niet langer nodig.

“Dankzij de connector is het dagelijks werk voor verkoop- en klantenserviceteams eenvoudiger en behalen ze een voorsprong op de concurrentie”, zegt Morad Rhlid, Managing Director van SER Solutions International GmbH. “Wanneer beide systemen met elkaar zijn geïntegreerd, kan alle informatie optimaal worden gebruikt zonder dat de medewerker hoeft te schakelen tussen verschillende applicaties. Ze kunnen nu sneller op klanten reageren; service is holistischer georganiseerd en dus beter. Zelfs werknemers zonder Salesforce-toegang kunnen documenten van Salesforce ophalen via Doxis4, waardoor de oude informatiesilo’s verdwijnen. Het stroomlijnt de samenwerking tussen afdelingen en maakt processen efficiënter.”

“Doxis4 SmartBridge voor Salesforce integreert beide systemen volledig met elkaar. Het levert gestructureerd alle informatie vanuit Doxis4 in de Salesforce-interface. De Salesforce gegevenssets, zoals accounts, opportunities, contactpersonen of leads, kunnen worden gesynchroniseerd met de bijbehorende eFiles in Doxis4. Omgekeerd reageert Doxis4 automatisch wanneer er updates in Salesforce zijn. Bijvoorbeeld wanneer er in Salesforce nieuwe items worden toegevoegd of een nieuw contact wordt geregistreerd, dan maakt Doxis4 automatisch een nieuwe map aan.”

“Met Doxis4 SmartBridge voor Salesforce hebben organisaties een volledig overzicht van alle informatie die is gegenereerd in een zakelijke relatie met klanten en prospects. Een ander voordeel is dat alle Salesforce-documenten compliant en auditbestendig worden opgeslagen in hun zakelijke context. Het systeem herkent en beveiligt ook alle relevante gegevens in het kader van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming”, aldus Rhlid.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht