Industry Wire

Geplaatst door Navads

Navads breidt zijn publicatienetwerk uit met Uber en Waze

Amsterdam, 7 november 2017 – Navads, de in Amsterdam gevestigde leverancier van oplossingen voor het beheer van locatiegegevens, maakt vandaag bekend dat het Uber en Waze aan zijn publicatienetwerk heeft toegevoegd. Dit netwerk omspant de grootste kaartenmakers binnen de branche, waaronder Apple, TomTom, HERE en Google. Marketeers kunnen er op deze manier voor zorgen dat de 65 miljoen actieve gebruikers van Waze en de 40 miljoen actieve gebruikers van Uber accurate en consistente locatiegegevens te zien krijgen.

De voordelen van de toevoeging van Waze en Uber aan het publicatienetwerk van Navads zijn tweeledig. Ten eerste worden de locatiegegevens binnen deze twee wereldwijde applicaties er nauwkeuriger op, hetgeen de gebruikservaring ten goede komt. Ten tweede kunnen marketeers nu up-to-date bedrijfsinformatie via nog meer apps en mobiele apparaten onder de aandacht brengen van potentiële klanten. En daarbij kunnen ze een beroep blijven doen op Navads als het centrale aanspreekpunt voor het beheer van al hun locatiegegevens.

Waze is met 65 miljoen maandelijkse gebruikers in 185 landen de populairste navigatie-app in Zuid-Europa. Door de wereldwijde gebruikers van Waze de juiste locatiegegevens te presenteren kunnen bedrijven voorkomen dat ze klanten en omzet mislopen als gevolg van onnauwkeurige informatie over hun bedrijfslocaties.

Uber is een van de grootste aggregators van locatiegegevens. Het heeft momenteel 40 miljoen actieve gebruikers uit 76 landen. In mei 2017 melde het bedrijf dat het 5 miljard ritten per jaar verzorgd op zes continenten. Voor een optimale gebruikservaring is het van cruciaal belang voor Uber om te kunnen werken met uiterst actuele informatie over de bedrijfslocaties die gebruikers als oppiklocaties en bestemmingen selecteren.

Navads voegt voortdurend nieuwe leveranciers van kaart- en navigatieoplossingen aan zijn omvangrijke publicatienetwerk toe, zoals nu Uber en Waze. Deze hechte integraties sluiten aan op de internationale strategie van Navads en de missie om uit te groeien tot het voorkeursplatform voor bedrijfslocatiegegevens. Het platform van Navads wordt gebruikt door met name tankstationketens en digitale mediabureaus die retailbedrijven vertegenwoordigen. Op deze manier kunnen deze bedrijven ervoor zorgen dat de locaties van winkels en tankstations optimaal zichtbaar zijn.

“We vinden het geweldig om Uber en Waze aan ons platform toe te voegen. Daarmee versterken we onze positie als wereldwijd leider in het beheer van locatiegegevens met een vlijmscherpe focus op kaartenuitgevers,” zegt Lex ten Veen, CEO van Navads. “De toevoeging van Uber en Waze sluit perfect aan op onze bedrijfsdoelstelling: ervoor zorgen dat bedrijfslocaties accuraat worden weergegeven op kaarten die dagelijks door hun klanten worden gebruikt.”

Over Navads

Navads is de grootste leverancier van locatiegegevens aan kaartendatabases die de kaarten- en navigatiemarkt ondersteunen. Dankzij strategische relaties met vooraanstaande kaartenontwikkelaars zoals Google, Apple, TomTom en HERE kan Navads bedrijven een integrale dienst aanbieden die hun locatiegegevens direct levert aan de kaartendatabase van deze leveranciers. Met uitgebreide ervaring op het gebied van locatiemarketing helpt Navads bedrijven om optimaal zichtbaar te blijven in mainstream kaart- en navigatiesystemen. Het in 2006 opgerichte Navads bedient een groot aantal Fortune 500-ondernemingen en vier van de vijf wereldwijde tankstationketens.

===##==##===

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht