Industry Wire

Geplaatst door JYSK Nederland

Nederland maakt opnieuw kennis met JYSK

JYSK zet de volgende stap in zijn marketingstrategie om het merk in Nederland te versterken. De woonwinkelketen investeert volop in branding campagnes en digitale marketing om klanten opnieuw kennis te laten maken met het inspirerende, Scandinavische aanbod én de vernieuwde winkels van JYSK.

JYSK behoort met ruim honderd winkels tot de grootste woonwinkelketens van Nederland. Bijna alle winkels hebben de afgelopen jaren een complete make-over gekregen, met een houtlook vloer, sfeervolle verlichting en inspirerende productpresentaties.

“We hebben de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd in Nederland en daar zijn we trots op. Veel mensen weten JYSK te vinden vanwege onze geweldige aanbiedingen. Maar nog niet iedereen weet dat onze winkels in Nederland volledig zijn vernieuwd. Dat is zonde, want uit onderzoek weten we dat onze nieuwe uitstraling enorm wordt gewaardeerd. Daarom zoeken we nieuwe manieren om ons merkverhaal te vertellen”, zegt Frank Christant, Country Director van JYSK Nederland, België en Frankrijk.

Inspirerende content

In de vernieuwde marketingstrategie is er naast promotionele campagnes meer ruimte voor campagnes die de merkbeleving versterken.

“Actiemarketing is en blijft voor ons belangrijk, bijvoorbeeld met onze folder en tv-spots. Tegelijkertijd zetten we steeds meer in op social media. Zo gebruiken we inspirerende content op Facebook, Instagram, Pinterest en TikTok om onze doelgroep op een natuurlijke en authentieke manier te bereiken. Ook experimenteren we met storytelling in onze commercials en voegen we waar kan een vleugje humor toe”, zegt Joanne Uenk, Commercial Sales & Marketing Manager van JYSK Nederland, België en Frankrijk.

Partnership Het Blok

JYSK Nederland is een samenwerking aangegaan met Talpa Network om het merk op een inspirerende manier te integreren in het NET5-programma Het Blok. Zo is te zien hoe een van de deelnemende koppels aan het populaire klusprogramma een cheque van 2000 euro wint om te besteden bij JYSK.

“Deze samenwerking is voor ons een mooie manier om ons merk te laten zien in een context die bij ons past. We verwachten dat we in het nieuwe boekjaar meer van dit soort samenwerkingen zullen opzetten, en mogelijk ook grotere partnerships aangaan”, zegt Joanne Uenk.

JYSK zet ook internationaal steeds vaker in op inspirerende merkcampagnes, waarbij de geweldige aanbiedingen een belangrijke rol blijven spelen. Op deze manier versterkt JYSK zijn positie als internationale retailer met Scandinavische roots die het makkelijk maakt om van je huis en tuin, jouw thuis te maken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht