Industry Wire

Geplaatst door MyBrand

Nederlands bedrijfsleven weinig vergevingsgezind ten aanzien van zakenrelaties

Geertruidenberg, 8 december 2016 – Fouten die zakenrelaties begaan, worden maar mondjesmaat door de vingers gezien in het bedrijfsleven. 19 procent van de zakelijke beslissers accepteert geen enkele fout in de categorie ongemakken, zoals onzorgvuldigheid en vergeetachtigheid. Fouten die leiden tot een financiële schade van rond de duizend euro betekenen in 46 procent van de gevallen direct het einde van een zakenrelatie. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek ‘Stand van zakenrelaties’ van myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner, onder ruim 500 zakelijke beslissers.

Kleine versus grote bedrijven
Het meest vergevingsgezind zijn bedrijven met een omvang van 5 tot 50 medewerkers. Hiervan ziet slechts 4 procent geen enkele fout in de categorie ongemakken door de vingers, tegenover 22 procent van de bedrijven met 250 medewerkers of meer. Ook bij de fouten met een financiële consequentie van rond de 1.000 euro zijn grotere bedrijven minder coulant. 50 procent van de 250+ bedrijven accepteert geen enkele fout die dergelijke schade berokkend, tegenover 42 procent van de bedrijven met een omvang van 5 tot 50 medewerkers.

IT-sector gemiddeld coulanter
Verschillende branches staan ook verschillend tegenover fouten door zakenrelaties. Zo zijn zakelijke beslissers in bijvoorbeeld de IT-sector coulanter dan het landelijk gemiddelde. In plaats van de 19 procent, ziet in deze sector slechts 10 procent geen enkel foutje door de vingers. En, in tegenstelling tot de landelijke 46 procent, tolereert 30 procent van de zakelijke beslissers in IT geen fout met financiële consequenties van rond de 1.000 euro.

“Ook al is fouten maken menselijk, leuk zal het nooit worden”, stelt Seger Theuns, algemeen directeur bij myBrand. “Hoe zakenrelaties omgaan met een fout zegt meer over de relatie dan duizend woorden. Als dit direct het einde van de samenwerking betekent, dan zal de vertrouwensband nog niet zo stevig zijn geweest. Wederzijds vertrouwen is essentieel om elkaar te versterken. In dat geval kun je fouten in openheid bespreken en ervan leren. Op die manier zal blijken dat er een positieve keerzijde zit aan een fout.”

Zakelijke beslissers die willen weten hoe hun zakenrelatie ervoor staat, kunnen de relatie tegen het licht houden met de B2B Relatiescan. Deze online tool is beschikbaar via http://b2brelatiescan.mybrand.nl en geeft naast inzicht in de kwaliteit van relaties, handvatten om de zakenrelatie naar een hoger niveau te tillen.

—————–

Over myBrand
myBrand biedt de nieuwe servicestandaard voor SAP-dienstverlening. De leidende kernwaarden zijn langetermijnrelaties, een geïntegreerde dienstverlening en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met deze kernwaarden onderscheidt myBrand zich niet alleen door de nauwe manier van samenwerken met haar klanten, ook staat myBrand inmiddels bekend als de SAP-dienstverlener die echt verantwoordelijkheid neemt voor succesvolle ICT bij haar klanten. myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie. Het bedrijf bestaat 10 jaar en heeft vestigingen in Geertruidenberg, Apeldoorn en Amstelveen. Er werken meer dan 200 mensen. Meer informatie is te vinden op www.mybrand.nl 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht