Geplaatst door Project Cece Holding B.V.

Nederlands duurzaam alternatief voor Zalando lanceert lokaal shoppen tool

Project Cece, de website die het duurzame kledingaanbod van meer dan 250 webshops verzamelt op één plek, voegt nu de optie toe om te filteren op lokale ondernemers. De toevoeging komt om het makkelijker te maken voor consumenten om duurzaam te shoppen én lokale ondernemers een steuntje in de rug te geven. De tool is ook beschikbaar voor gebruikers van de Fair Fashion Giftcard, de cadeaukaart voor duurzame kleding, zodat de cadeaukaart gebruikt kan worden om zowel een leuk duurzaam cadeau te geven, als lokale ondernemers te steunen tijdens de feestdagen.

Project Cece lanceerde in 2016 met als doel het makkelijker te maken online duurzame kleding te vinden. Het aanbod is vaak verdeeld over veel relatief kleine webshops waardoor de consument meerdere websites moet afstruinen om een kledingstuk te vinden dat aansluit bij hun stijl, budget en waarden. De Project Cece site biedt de gebruiker een makkelijke manier om via één website een groot bewust aanbod door te zoeken en biedt daarmee een alternatief voor grote fast-fashion sites zoals Zalando en ASOS.

De vraag naar duurzame en eerlijk geproduceerde producten lijkt toe te nemen, met een extra stijging tijdens de crisis. Ook op sociale media is meer aandacht voor de wereldwijde rol van de kledingindustrie tijdens de crisis. Merken die hufterig gedrag vertonen door hun bestellingen bij hun leveranciers te annuleren, of gewoonweg niet te betalen worden daar massaal op aangesproken in #PayUp campagnes. Omgekeerd krijgen merken die het goed doen extra steun van de consument, door aandacht op sociale media, het kopen van cadeaukaarten en door online kleding te shoppen.

Ook uit onderzoek van EY blijkt dat het consumentengedrag nu flink verandert. 34% van de consumenten heeft aangegeven bereid te zijn meer te betalen voor lokale producten, 25% is bereid meer te betalen bij merken die ze vertrouwen en 23% is bereid meer te betalen voor ethisch geproduceerde producten. Met de Fair Fashion Giftcard, te besteden bij meer dan 60 aangesloten duurzame ondernemers, en het nieuwe lokale filter, hoopt Project Cece ethische aankopen bij duurzame winkels tijdens de feestdagen verder te stimuleren.
Contactgegevens:

Project Cece
Mail: info@projectcece.nl
Telefoon: 06-46260820 (Noor Veenhoven) / 06-42443581 (Marcella Wijngaarden)
Site: www.projectcece.nl