Geplaatst door Eurail.com

Nederlands tintje op Alibaba’s Double 11 live show

Utrecht, 12 November 2017 – Het Nederlandse bedrijf Eurail.com was gisteravond onderdeel van de grote live show die Alibaba organiseerde ter afsluiting van Double 11 (Singles Day). In de laatste tien minuten van dit evenement, vlak voordat de omzet van het koopfestijn bekend werd gemaakt, gaven vijf internationale partners een korte presentatie over hun samenwerking met  de Chinese webwinkelgigant. Eurail.com verkoopt via Alibaba Eurail treinpassen in China.
Thom Valks, Customer Service Coördinator bij Eurail.com in Utrecht, sprak in het Chinees op het podium over de samenwerking met Fliggy, het reisplatform van Alibaba. Het Nederlandse e-commerce bedrijf lanceerde in 2015 als eerste Europese reisorganisatie een flagshipstore op Fliggy. Daarnaast maakt Eurail.com gebruik van populaire Chinese social media kanalen, zoals Aliwangwang (een messenger dienst van Alibaba), Weibo (de Chinese variant van Twitter) en Youku (de Chinese variant van Youtube) voor klantcontacten en marketingactiviteiten.
“Afgelopen avond was een van de meest bijzondere ervaringen van mijn leven,” aldus Valks. “Mijn presentatie is door ongeveer 50 miljoen mensen wereldwijd gevolgd via Youku. Maandag op kantoor is mijn publiek ongetwijfeld een stuk kleiner, maar ik geef dan met net zoveel plezier weer reisadvies aan onze klanten in Nederland, China of waar ook ter wereld.”
“Wij zijn nu vijf jaar actief op de Chinese markt. Onze deelname aan dit spektakel is een belangrijke mijlpaal in onze samenwerking met Fliggy. Enkele tienduizenden Chinese toeristen hebben dankzij onze webshop Europa per trein ontdekt. Dat aantal groeit nog steeds, zeker nu steeds meer Chinese toeristen kiezen voor een individuele reis in plaats van een groepsreis,” aldus Brenda van Leeuwen, CEO van Eurail.com.
Over Eurail.com
Eurail.com is een snelgroeiend bedrijf dat treinpassen verkoopt waarmee reizigers door Europa kunnen reizen met één pas. Het verkoopt Interrail Passen aan Europese bewoners en Eurail Passen aan niet-Europeanen. In 2016 verkocht het bedrijf 136.800 Interrail Passen en 136.600 Eurail Passen.
Eurail.com is één van de grootste online reisorganisaties in Nederland en behaalde in 2016 een omzet van 88 miljoen euro. Het bedrijf heeft ongeveer 100 werknemers van 20 verschillende nationaliteiten.
Voor meer informatie: https://www.interrail.eu/nl