Geplaatst door UiPath

Nederlandse robotics-projecten tonen werk van de toekomst tijdens #UiPathTogether in Amsterdam

Amsterdam, 17 augustus 2018 – Donderdag 6 september organiseert UiPath, leider in enterprise Robotic Process Automation (RPA) software, voor de eerste keer in Nederland UiPath Together. Het thema van het event is ‘Get ready for the future of work’. In één middag worden bezoekers aan de hand van diverse praktijkverhalen en inspirerende keynotes meegenomen in de reis naar RPA en Artificial Intelligence (AI). Klanten vertellen hoe je als organisatie start met RPA en hoe je hierin succesvol doorgroeit. Daarnaast gaat een Google-vertegenwoordiger dieper in op de toekomst van AI.

UiPath is sinds een half jaar gevestigd in hartje Amsterdam. Ondanks deze korte periode in Nederland maakte de organisatie dit jaar een ongekende groei door. Maar liefst vijfentwintig nieuwe klanten zijn toegevoegd aan het portfolio en de organisatie heeft dertig nieuwe lokale partners die UiPath helpen de adoptie van RPA mogelijk te maken.

Maurits Houck, Country Manager Nederland bij UiPath: “Wereldwijde concurrentie, een tekort aan gekwalificeerd personeel en demografische veranderingen hebben als gevolg dat bedrijven hun talent effectiever moeten inzetten. #UiPathTogether deelt de enorme kans van RPA op dit gebied en hoe dit vandaag nog te omarmen.”

De dag wordt voorgezeten door Marco Gianotten, oprichter van onderzoeks- en adviesbureau Giarte en expert op het gebied van omdenken over het managen van informatietechnologie. “RPA is de eerste golf van Artificial Intelligence die enterprise IT verplettert. Het is het laaghangende fruit dat CIO’s niet kunnen negeren. #UiPathTogether in Amsterdam laat zien dat RPA niet alleen een trend is, maar het nieuwe normaal”, aldus Marco Gianotten.

Naast drie klantcases zijn de bevestigde sprekers voor het event: Vargha Moayed, Chief Strategy Officer bij UiPath, Boris Krumrey, Chief Robotics Officer bij UiPath en Guy Kirkwood, Chief Evangelist bij UiPath. Maurits Houck zal alle bezoekers welkom heten en het event openen.

#UiPathTogether vindt plaats op donderdag 6 september 2018 van 13.00 uur tot 18.00 uur in het Westergasttheater te Amsterdam. Voor meer informatie zie: https://www.uipath.com/events/uipath-together-amsterdam.

———————
Over UiPath

UiPath is gebouwd voor zowel business als IT en is het toonaangevende platform voor Enterprise Robotic Process Automation (RPA). Meer dan 1.500 zakelijke klanten en overheidsinstellingen maken gebruik van het Enterprise RPA-platform van UiPath om snel softwarerobots in te zetten die repetitieve processen perfect nabootsen en uitvoeren, de bedrijfsproductiviteit verhogen, compliance garanderen en de klantervaring verbeteren bij backoffice- en frontofficeactiviteiten. Met een RPA-community van meer dan 200.000 ontwikkelaars wereldwijd, is UiPath op een missie om RPA te democratiseren en een digitale zakelijke revolutie te ondersteunen. Het bedrijf is gevestigd in New York City, met vestigingen in 14 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. De organisatie wordt ondersteund door 183 miljard dollar in serie A en B financieringen van Accel, CapitalG, KPCB, Credo Ventures, Earlybird’s Digital East Fund en Seedcamp. Voor meer informatie bezoek www.uipath.com of volg UiPath via LinkedIn, Twitter of Facebook.