Geplaatst door BuzzMaster

Nederlandse start-up genomineerd voor internationale event awards

BuzzMaster is genomineerd voor de Eventex Global Event Awards 2017. Met deze nominatie krijgt de snelgroeiende start-up internationale erkenning. BuzzMaster staat op de short list in de categorie Best Event Technology.

Oprichters Rens de Jong en Tom Vroemen richtten de start-up drie jaar geleden op. “Ik ben ontzettend blij met deze nominatie,” zegt medeoprichter Tom Vroemen. “Het is een stimulans om onszelf nog verder te ontwikkelen.”

Engagement
Het creëren van interactie en engagement tijdens evenementen, daar zorgt BuzzMaster voor. Evenementen bezoekers kunnen dankzij BuzzMaster via hun smartphone interactief meedoen aan een bijeenkomst. Het afgelopen jaar werd BuzzMaster ingezet op meer dan 650 Europese evenementen, waren er ruim 90.000 gelinkte smartphones en waren er meer dan 2 miljoen reacties van de deelnemers. En gemiddeld 80% actieve publieksdeelname per evenement.

Het idee van BuzzMaster is om op elk evenement een ‘buzz’ te creëren. Het publiek wordt echt bij het event betrekken en raakt daardoor geïnspireerd. Het publiek kan op een laagdrempelige manier vragen stellen, meningen geven en kennis delen. De gegenereerde data wordt live geanalyseerd door de side-kicks van de dagvoorzitter; de BuzzMasters.

Internationaal

BuzzMaster is actief op de Nederlandse en Europese evenementenmarkt. Medeoprichter Rens de Jong ziet wereldwijd een grote markt voor het product. “Evenementmanagers zitten allemaal met één probleem: ‘Hoe betrek ik het publiek bij mijn evenement?’. Volgens de jury hebben wij die oplossing”.

Op dit moment werken 15 mensen bij het Amsterdamse bedrijf. De komende tijd wil BuzzMaster zich richten op internationale uitbreiding.

De Global Event Awards worden op 24 januari uitgereikt in Dublin, Ierland. Het jaarlijkse awardgala wordt voor de 7e keer georganiseerd door Eventex.