Industry Wire

Geplaatst door New Skool Media

New Skool Media benoemt Erwin van Luit per 1 oktober a.s. tot CEO

New Skool Media benoemt Erwin van Luit per 1 oktober 2017 tot CEO om de integratie tussen de verschillende ondernemingen van New Skool Media verder gestalte te gaan geven. De aanstelling van Erwin van Luit is een logisch gevolg van een stormachtige groei van de organisatie door de diverse overnames in de afgelopen drie jaar. Erwin van Luit (1970) is sinds 2004 in verschillende rollen werkzaam in de media waarvan het grootste deel bij Reed Business. Hij kwam met de overname van het Elsevier Weekblad portfolio vanuit Reed Business mee naar New Skool Media en fungeert momenteel als directeur van de werkmaatschappij ONE Business, waarin dit portfolio is ondergebracht. In zijn rol van CEO wordt hij verantwoordelijk voor de gehele organisatie.

Erwin van Luit: ’Ik voel me zeer vereerd om naast ONE ook leiding te mogen gaan geven aan New Skool Media en Columbus. Mooie bedrijven met prachtige merken met veel toekomstpotentie. Cor Jan en Rob mogen trots zijn op wat ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd en kunnen ervan verzekerd zijn dat ik met alle collega’s goed voor het bedrijf zal zorgen en het een mooie toekomst zal bezorgen.’

De huidige directeuren Cor Jan Willig en Rob Koghee blijven nauw betrokken bij de onderneming als aandeelhouders en gaan zich verder richten op het ontwikkelen van nieuwe samenwerkingen en/of overnames.

Over New Skool Media

New Skool Media werd in juni 2014 opgericht, vanuit een buy-out van 19 titels van Sanoma Media, door Rob Koghee en Cor Jan Willig en is sinds 1 september 2014 operationeel. In september 2016 werd reisplatform Columbus Travel aangekocht en per december 2016 werden de titels Elsevier Weekblad, Juist Magazine en Beleggers Belangen vanuit Reed Business aan het portfolio toegevoegd. New Skool Media is daarmee inmiddels één van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland. Het portfolio bestaat uit 23 nationaal bekende titels, waaronder naast de genoemde merken, o.a. Fiets, Zin, Knip Mode, Truckstar, Seasons, Formule 1, Kijk, delicious. en Vorsten. In 3 jaar tijd hebben Willig en Koghee een sterk en financieel gezond mediahuis neergezet met 250 werknemers en een geconsolideerde omzet van € 60 miljoen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht