Geplaatst door Nielsen

Nielsen introduceert TVTY in Nederland

Diemen – 5 juli 2022 – Nielsen introduceert TVTY in Nederland. TVTY biedt een breed scala aan oplossingen om de executie van TV-campagnes te verbeteren door de impact ervan op de digital performance van bedrijven te meten. Lars de Vries, die onlangs bij Nielsen in dienst trad, begeleidt de introductie.

Ruim 92% van de Europese televisiekijkers is actief op een tweede scherm terwijl ze televisie kijken. TVTY biedt zowel attributie als synced-oplossingen om op dat kijkgedrag te reageren en om de impact ervan te meten.

Attributie

Met attributie-oplossing meet TVTY de impact van TV-campagnes van adverteerders op hun digital performance en bedrijfsresultaten, zoals op online sales, web traffic en het aantal app-downloads. De oplossingen van TVTY stellen adverteerders en bureaus in staat hun uitgaven te optimaliseren op basis van de resultaten die voor hen het belangrijkst zijn.

TV sync in real time

Met TV sync kan TVTY in real time televisiecampagnes detecteren op het moment dat ze uitgezonden worden. Veel kijkers zijn actief op hun tweede scherm, waardoor ze soms minder aandacht hebben voor de commercial die op dat moment op het grote scherm wordt uitgezonden. TVTY kan in real time de digitale campagne van de TV-commercial activeren, zodat een adverteerder via die weg ook zijn doelgroep bereikt.

Denis Rochat, Market Leader Benelux bij Nielsen: “De markt vraagt meer en meer inzicht in het resultaat van investeringen in media. Met de oplossingen die TVTY speelt Nielsen daar op een zeer laagdrempelige manier op in door duidelijkheid te verschaffen over het resultaat en effect van televisie op digitale kanalen.” Zowel de attributie als de TV-sync oplossing zijn per individuele TV-campagne in te zetten en kunnen ook voor radio-campagnes gebruikt worden.

Lars de Vries

Lars de Vries, die in april dit jaar in dienst trad als account manager bij Nielsen, begeleidt de introductie van TVTY. De Vries was oprichter en managing director bij Adfact en meest recent actief als project development manager bij NMO (Nationaal Media Onderzoek). Daarnaast krijgt hij de verantwoordelijkheid over een aantal accounts en de taak om het klantenbestand van Nielsen verder uit te breiden.

OVER NIELSEN

Als wereldleider op het gebied van audience measurement, data en analyses, geeft Nielsen vorm aan alle media en content ter wereld. Dankzij ons inzicht in mensen en hun gedrag op alle kanalen en platforms, kunnen wij onze klanten onafhankelijke en bruikbare informatie bieden, zodat zij, nu en in de toekomst, contact kunnen leggen met hun doelgroepen.