Industry Wire

Geplaatst door Adaptive

Nieuw datagedreven marketingbureau Adeptiv nu al grootste van Nederland

´s- Hertogenbosch, 14 december 2017 – De digital marketingbureaus Yourzine en Searchresult gaan per 14 december 2017 gezamenlijk verder onder de nieuwe bedrijfsnaam Adeptiv. De namen Yourzine en Searchresult blijven labels onder het nieuwe merk Adeptiv. Adeptiv is een marketingbureau dat voor zowel grote organisaties als het MKB datagedreven campagne-programma’s ontwikkelt en realiseert. Het bureau werkt met ruim 225 medewerkers vanuit het nieuwe kantoor in Den Bosch, Londen en haar bestaande kantoor in Utrecht.

Adeptiv is een combinatie van twee woorden: ´adept´ (`very skilled or proficient at something´) en ´to adapt´ (´conform oneself to new or different conditions´). Michiel van Riemsdijk, directeur marketing & sales van Adeptiv, geeft aan: “Met de keuze voor de bedrijfsnaam Adeptiv geven we aan: we zijn enorm gedreven experts. Wij willen de beste zijn en blijven in ons vak. Wij investeren voortdurend in nieuwe kennis, zijn nieuwsgierig en leergierig, soms eigenwijs maar bovenal heel erg betrokken. Daarnaast zijn we in staat om de nieuwe werkelijkheid te adapteren: wij passen ons aan wanneer de tijd daarom vraagt. Wij staan open voor vernieuwing en voor andere meningen. Niet af en toe, maar continu, elke dag opnieuw.”

Adeptiv gelooft in de kracht van datagedreven persoonlijke marketing: precision marketing. Alle contactmomenten tussen merken en hun klant worden in kaart gebracht. Michiel van Riemsdijk: “Onze opdrachtgevers zoeken een bureau dat zowel inzicht geeft in de mogelijkheden die datadriven marketing hen biedt, over de as van technologie, maar ook een bureau dat haar klanten begrijpt en die technologie dienstbaar maakt aan de unieke wensen van iedere klant. Iedere dag. Juist met die combinatie creëren we waarde voor klanten.”

Gert Jan Delcliseur, algemeen directeur: ‘Adeptiv werkt vanuit een kern van data scientists die nauw samenwerken met onze creatieven. Vanuit die combinatie kunnen we het allerbeste bureau zijn en blijven op het vlak van datadriven marketing.” De combinatie van technologie, data en creatie is noodzakelijk om onze dienstverlening verder te optimaliseren en mee te laten groeien met de vraag van onze opdrachtgevers op het gebied van datadriven marketing.

Door nu de krachten te bundelen heeft Adeptiv alle marketingdisciplines in huis. Dat is essentieel want het speelveld van marketing blijft zich op alle fronten snel ontwikkelen: van klant-targeting, tot personaliseren van de dialoog en daarmee het creëren van toegevoegde (klant)waarde. Die kernfilosofie van zowel de specialisten van Searchresult als van Yourzine blijft geborgd in het nieuwe bedrijf Adeptiv.

PostNL is eigenaar van het bedrijf Adeptiv. Eind 2016 nam PostNL zowel Yourzine als Searchresult over. Samen met PostNL’s dochterbedrijven Marvia en Cendris Inzicht & Campagnes vormen de twee verworven bureaus het nieuwe marketingbureau Adeptiv. Linda van Zomeren, directeur Groei PostNL: “Een jaar na de overname van Yourzine en Searchresult zien we al de gewenste synergie. Op diverse fronten is samengewerkt met collega’s van PostNL en hebben we onze klanten meerwaarde kunnen bieden met de in huis gehaalde marketingkennis en creativiteit. PostNL is van oudsher sterk in het vinden en bereiken van de juiste doelgroepen. Nu hebben we datadriven digital marketing toegevoegd aan onze portfolio. Met multichannelcampagnes kunnen we onze klanten helpen groeien, gericht op behoud en het vinden van nieuwe klanten. Ik ben overtuigd van het potentieel van Adeptiv, in hun groei door de uitbreiding van diensten voor hun bestaande klanten en voor de klanten van PostNL.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht