Industry Wire

Geplaatst door Aviva Solutions

Nieuw platform voor i-team Global haalt banden aan met partners en klanten

i-team Global ontwerpt en ontwikkelt high-end schoonmaakproducten en -machines. Het innovatieve bedrijf heeft een netwerk van distributiepartners in meer dan 60 landen. Om de band met zowel partners als klanten te versterken, wilde i-team Global een nieuw webplatform (https://www.i-teamglobal.com/). Inclusief aantrekkelijke presentatie van het productportfolio en meer selfservicemogelijkheden voor resellerpartners.

Het platform moest de bestaande WordPress-website en losstaande online tools vervangen. De nieuwe oplossing dient overigens niet uitsluitend een commercieel doel. i-team Global gelooft namelijk dat het delen van kennis noodzakelijk is om duurzame oplossingen te creëren. Daarom stond ook een functionaliteit om eenvoudig informatie te delen met alle partners wereldwijd hoog op het verlanglijstje. Via een gemeenschappelijk contact kwam het bedrijf bij Aviva Solutions uit.

Ron van de Ven, Head of Marketing bij i-team Global: “Na aanbevelingen op basis van goede ervaringen kozen we voor Aviva Solutions. Aviva is Microsoft- en Sitecore-partner en staat bekend als leider op het Sitecore Commerce-vlak. Bovendien hebben ze, heel handig, een vestiging in Eindhoven. Vlak bij ons hoofdkantoor.”

Meer zelfstandigheid voor de partners
Het bedrijf koos voor Sitecore vanwege de focus op Microsoft-technologie en de aantrekkelijke mogelijkheden van de Sitecore Commerce-module. Door het orderproces te digitaliseren en de serviceafhandeling te verbeteren wil i-team Global de ruim zestig partners in evenzoveel landen beter ondersteunen. Met het nieuwe partnerportaal krijgen zij de tools om zelfstandig hun klanten te bedienen. Daarnaast moet een nieuwe klantwebsite leiden tot efficiëntere sales- en marketingprocessen.

Hierbij vormen verschillende componenten samen de totaaloplossing. Met het inzetten van het Sitecore Commerce-stuk voor de partners van i-team Global wordt inzicht verkregen in de hele klantreis, in plaats van alleen de oriëntatiefase. “Zo kunnen we veel beter personaliseren en dus onze partners beter bedienen”, legt Ron uit. “We zien Aviva als keypartner die ons naar dat niveau kan brengen.”

Ambitieuzer, groter, beter
Door samen de wensen voor het nieuwe platform te bespreken, kwamen we tot nieuwe inzichten. De doelstellingen en strategieën werden verduidelijkt en aangepast. Natuurlijk zonder daarbij de belangen van i-team Global, de partners en de klanten uit het oog te verliezen. Met een agile aanpak bouwden we de klantreizen en prototypen die hieruit voortkwamen uit tot een nieuw platform. Uiteraard niet zonder eerst uitgebreid te testen. “Door met Aviva om de tafel te gaan is onze vraag veranderd”, vertelt Ron. “Hun input gebruikten we om de vraag anders te formuleren en door te bouwen. Door de wisselwerking werd ons idee een stuk ambitieuzer en groter. En daarmee beter.”

‘Ontwikkelingspartner met heel veel kennis’
Ron is te spreken over de samenwerking: “We gingen voor een pragmatische aanpak, waarbij we niet heel zwaar zouden starten. Wel met een visieplan, maar met snel resultaat voor ogen. Valideren en weer doorgaan. Doen in plaats van praten. Aviva wil echt een partner zijn, door te helpen waar ze kunnen. Bijvoorbeeld door het opzetten van een ontwikkelproces en te coachen waar nodig. Ze staan volledig open voor ons bedrijf. Een keer in de week werkt het team op ons kantoor, om meer affiniteit met de business te krijgen en het bedrijf goed te leren kennen.

We hebben de projectmatige samenwerking omgezet naar de lange termijn in de vorm van detachering. Zo kunnen we makkelijk doorontwikkelen en nieuwe initiatieven lanceren. De persoonlijke relatie in de samenwerking wordt door ons zeer gewaardeerd. Aviva is geen leverancier van diensten, maar een ontwikkelingspartner met heel veel kennis.”

Betere service en een mooie presentatie
Er is nu een geïntegreerd platform voor alle online activiteiten. Op de uitgebreide website worden de producten gepresenteerd als een aantrekkelijke totaaloplossing: klanten zien in een oogopslag wat i-team Global voor hun organisatie kan betekenen. Partners regelen nu veel meer zaken, zoals serviceaanvragen, via de portal in plaats van via telefoon of e-mail. Dit maakt dat ze veel efficiënter kunnen werken.

Ook is alle productinformatie en -documentatie er te vinden. Medewerkers kunnen zelf actuele informatie toevoegen door de koppeling met SharePoint, zodat partners waar ook ter wereld er meteen bij kunnen. Dankzij de nieuwe portal biedt i-team Global betere en snellere service aan zijn partners en voelen zij zich meer betrokken bij de organisatie.

Een jas op de groei
Ron is enthousiast: “Basale zaken die eerst via telefoon of per e-mail gingen zijn geautomatiseerd. Het is nu echt een selfservice, met alle gemakken van dien. Dat zorgt ook voor een betere awareness. Partners voelen zich meer een onderdeel van het geheel. Er is nu meer tijd om andere activiteiten te ondernemen. Het bedrijf kan zich verder ontwikkelen zonder dat we veel extra fte’s nodig hebben. De oplossing die er nu staat is de basis waarop we door gaan bouwen. Het biedt heel veel mogelijkheden. We hebben een grote jas gekocht, waar we flink in kunnen groeien.”

Over i-team Global
i-team Global is een innovatieve speler in de schoonmaakindustrie. Zo zijn zij bedenker en producent van de i-mop. De i-mop (www.i-mop.biz) is een revolutie in de schoonmaakbranche: een kleiner en sneller alternatief voor traditionele schrobmachines met de power en speed die je nodig hebt om professioneel schoon te maken. FCT is een familiebedrijf, gevestigd in Eindhoven. Ondanks hun aanwezigheid in meer dan 60 landen heeft FCT nog steeds een stevige groeiambitie voor de komende jaren.

Over Aviva Solutions
Aviva Solutions is er voor organisaties die klaar zijn voor de volgende stap in hun digitale groei. Organisaties die op zoek zijn naar een partner om samen die stap te zetten. En de stappen erna. Met digitale daadkracht brengen we jouw organisatiedoelen binnen handbereik. Denk aan een betere informatievoorziening voor medewerkers, een rijke gebruikservaring voor klanten, of bijvoorbeeld meer rendement uit e-commerce. Onze mensen zijn stuk voor stuk aanpakkers die specialistische kennis vertalen naar effectieve oplossingen. Met betrokkenheid, vakmanschap en creativiteit maken we het verschil. (https://www.avivasolutions.nl)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht