Nieuwe Beter Horen campagne van MullenLowe Alfred

Sobere, trage muziek, een serieuze, begrijpende voice-over en opa’s en oma’s met een hoog geraniumgehalte. Dit zijn doorgaans de ingrediënten van een campagne uit de categorie hoorzorg. De nieuwe campagne van Beter Horen, ontwikkeld door MullenLowe Alfred, breekt met deze conventie.
Geen feelbad maar feelgood
“Uitstelgedrag is tekenend voor onze categorie,” aldus Dorenda Nefkens, Marketing Director bij Beter Horen. “De stap naar een hoortoestel voelt voor veel mensen als een teken dat ze oud en hulpbehoevend worden. Een beeld waarin niemand zich wil herkennen”. Toch houden veel hoorzorgcampagnes dit beeld onbedoeld in stand. Een afdronk als “ik kan weer meepraten” of “blijf erbij horen” onderstreept bij potentiële klanten vooral het schrijnende gevoel van hun huidige gebreken. In haar nieuwe campagne legt Beter Horen daarom niet de nadruk op het probleem, maar op de eindwaarde: genieten van een goed gehoor.
Hoorplezier door maatwerk
In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet. Niet toevallig draaien alle situaties om gehoor: een muziekje in de auto, een goed concert, natuurgeluiden, saxofoon spelen. Het blijkt een intakegesprek bij Beter Horen, waar een audicien de zojuist beschreven wensen meeneemt bij het afstemmen van het toestel. “Beter Horen blinkt uit in maatwerk. In onze combinatie van diagnose, technologie en aandacht voor persoonlijke hoorwensen zijn we ongeëvenaard,” aldus Nefkens. “Juist dit maatwerk maakt dat mensen optimaal van hun gehoor kunnen genieten”.
De campagne, die op maandag 13 augustus live gaat, wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.