Industry Wire

Geplaatst door Accenture

Nieuwe campagne Dremel: ‘Iedereen heeft een doe-het-zelver in zich’

‘Iedereen heeft een doe-het-zelver in zich’ is de nieuwe claim van het multi-tool-merk Dremel in de gloednieuwe internationale campagne. Accenture Song Nederland ontwikkelde dit nieuwe merkidee voor Dremel, één van de grootste DIY-merken ter wereld. De handige tools zijn bij velen bekend en vind je terug in talloze klusschuren, garage’s en keukenkastjes. Behalve bij jongeren. Die vragen door gebrek aan kennis en ervaring vaak liever om hulp bij een professional. Of ze kiezen ervoor om iets wat kapot is nieuw te kopen in plaats van op te knappen. Zonde, vindt Dremel. Er schuilt namelijk een doe-het-zelver in ons allemaal.

Daarom ging Accenture Song Nederland aan de slag met de ontwikkeling van een nieuw internationaal merkidee voor Dremel. “We bedachten een nieuwe spokesperson: de ‘inner DIY-er’. Dat is een enthousiast (en een tikkeltje luidruchtig) typetje dat tevoorschijn komt om jou aan te moedigen om vooral zélf aan de slag te gaan. Waar anderen zich met feiten en cijfers richten op de doorgewinterde klusser, laat Dremel zien dat ze de doelgroep begrijpen en moedigen ze het DIY’en onder jongeren aan.”, aldus Gijs de Bruijn van Accenture Song.

De nieuwe spokesperson moet de drempel voor jongvolwassenen dus verlagen om te beginnen met doe-het-zelven. Dat gaat verder dan een leuke en herkenbare gimmick. Zo worden er per campagne verschillende how-to-video’s opgenomen met handige tips. “We vertellen niet alleen dat het heel makkelijk is om te beginnen, we leggen ze dus ook uit hóe ze dat kunnen doen” licht Gul Altuntac van Dremel toe.

De Inner-DIY’er komt tot leven in verschillende online en social video’s, -posts en banners en op het content platform van Dremel. De campagne gaat live in onder andere Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Later dit jaar volgt een tweede campagne om verder te bouwen aan de naamsbekendheid van het merk onder jongvolwassenen.

Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen

Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter

Creatie: Leo van Oss, Nick Maas en Desmond Lissone

Creative Director: Paul Wauters

Account: Sammy-Jo Heijdra en Lisa Been

Regie: Jan Boon

DOP: Piet Deyaert

Media: Eva Schoon en Michiel Zwama

VFX: the Compound

Productie: Studio Zelden

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht