Industry Wire

Geplaatst door MediaScience

Nieuwe campagne Hostnet schudt markt wakker met simpele boodschap: Hosting is overal hetzelfde, service niet.

Uit onderzoek onder 500 mkb’ers en zzp’ers, blijkt dat ondernemers niet veel begrijpen van hosting en de techniek hierachter. Hosting wordt gezien als een technische aangelegenheid (80%), waar het merendeel geen tijd aan wil besteden. Veel ondernemers zijn echter dagelijks afhankelijk van hosting. Als er zich een probleem voordoet, is de wens dat dit snel en efficiënt wordt opgelost. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met PanelWizard.

Niet de technologie, maar juist service blijkt de doorslaggevende factor als het gaat om de keuze voor een hostingprovider (95%). Terwijl de branche nog veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties, stelt Hostnet – dat dit jaar 20 jaar bestaat – de markt op scherp met een nieuwe campagne: Hosting is overal hetzelfde, service niet.

Afgelopen week startte een OOH-teasercampagne langs de snelwegen in de randstad. Maandag 21 oktober start een online en OOH-campagne en bij BNR Nieuwsradio een radiocampagne.

Creatief campagnebureau MediaScience is verantwoordelijk voor de strategie en creatie. “We bevestigen met een eerlijk verhaal de ondernemer in zijn perceptie dat het technologische aanbod overal hetzelfde is. We brengen eigenlijk een simpele boodschap, maar toch was er geen aanbieder die dit claimde. Een stoere keuze van Hostnet.”, aldus Joppe Andriessen, Head of strategy & creative.

De radiocampagne wordt de komende zes weken uitgezonden bij radiozender BNR Nieuwsradio, in het hart van de zakelijke doelgroep. Andriessen: “Met de claim ‘Hosting is overal hetzelfde’ willen we de markt wakker schudden. Vanaf maandag 21 oktober krijgt de campagne een verdieping en staat de filosofie van Hostnet rondom service centraal. Op die manier zetten we samen een heel volwassen en onderscheidend geluid in de markt.”

Hostnet ziet de uitkomsten van het kwantitatieve onderzoek als bevestiging en extra zet in de rug: “Natuurlijk moet de technologie bij hosting in orde zijn en mag je dat ook minimaal verwachten. Maar als provider maak je hiermee niet het onderscheid naar je klanten. Service heeft altijd al in ons DNA gezeten en nu blijkt uit dit onderzoek dat het ontzorgen nog belangrijker is dan wij dachten; het blijkt voor klanten zelfs van doorslaggevend belang. Voor ons reden om dit dan ook, als enige in de markt, vanaf nu groots te communiceren”, aldus Willem Jan Rutgers, Business Manager bij Hostnet.

Radioscript: https://soundcloud.com/user-576082912/hostnet-service

Mogen we even eerlijk zijn over hosting?

Hosting is overal hetzelfde. 

De technologie is vrijwel overal hetzelfde.

Maar service niet.

 

Service is begrijpen dat jij technologie minder belangrijk vindt, dan wat die technologie voor je business kan betekenen.

Service is die technologie helemaal uit handen nemen.

Service is ook loslaten als jij zelf aan de knoppen wilt zitten.

En service is bereikbaar zijn, voor als je er even niet uitkomt.

Service is een probleem melden, zelfs als we het al hebben opgelost. 

Service is de glimlach op je gezicht.

Service is voor ons alles. En alles is voor ons service.

Alles dat wij kunnen doen om jou te helpen je ambities te realiseren.

Wij zijn Hostnet.

En wij zijn er klaar voor.

Over MediaScience:

MediaScience is een bureau voor een hyperconnected en mediadominante wereld. Een wereld waarin je doelgroep nog nooit zo makkelijk te bereiken was. Maar nog nooit zo moeilijk te raken. Dus… dag traditionele aanpak. Hallo continue vernieuwing. Wij bewijzen keer op keer dat campagnes maximaal impact maken als klant, data, media en creatie optimaal op elkaar zijn afgestemd. Daarom bundelen wij alle disciplines in één bewezen aanpak. In één formule. In één bureau.

Over Hostnet: 

Ondernemende mensen helpen hun dromen en ambities te realiseren, dat is de missie van Hostnet. Begonnen in 1999, en 20 jaar later uitgegroeid tot een van de grootste hostingproviders van Nederland. Hostnet beheert 810.000 domeinnamen en 85.000 websites voor meer dan 280.000 klanten. Naast domeinregistratie, webhosting en online werken, zijn klanten bij Hostnet aan het juiste adres voor Managed Services en Virtual Private Servers (VPS). Hostnet onderscheidt zich in service door 7 dagen per week persoonlijk contact, een proactieve aanpak en gebruiksgemak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht