Industry Wire

Geplaatst door SDL

Nieuwe SDL Web-release stelt bedrijven in staat snel geavanceerde wereldwijde digitale ervaringen te creëren en implementeren

SDL heeft vandaag een nieuwe versie van SDL Web aangekondigd, een digital experience-oplossing die bedrijven in staat stelt snel en eenvoudig websites in meerdere talen en voor meerdere merken te creëren en publiceren tegen lage totale eigendomskosten. Deze uitgebreide versie is gebaseerd op Tridion, het WCM-platform van SDL. Bovendien combineert SDL Web nu ook Experience Optimization-, Digital Media Management- en Localization-functionaliteit in één geïntegreerd platform om merken te helpen bij een snellere internationale groei.

Merken proberen klanten op consistente en relevante wijze via meerdere kanalen, apparaten en websites en in verschillende talen te bereiken om aan de hoge verwachtingen voor digitale ervaringen te kunnen voldoen. De enorme hoeveelheid content is echter een groot obstakel. Inefficiënties en het achterblijven van regelmatige updates kunnen de customer journey aantasten of zelfs stilleggen. Hoewel veel organisaties betere digitale ervaringen willen bieden, komen ze vaak niet verder dan het oplossen van dagelijkse problemen. Met SDL Web kunnen bedrijven het beheer van digitale content sterk verbeteren en effectieve digitale ervaringen creëren om klanten op het juiste moment te bereiken.

“Bij Blackboard zijn onze klanten onze prioriteit”, vertelt Jon Gold, Director of Web Strategy and Design bij Blackboard. “Klanten maken steeds meer gebruik van digitale kanalen en hebben hoge verwachtingen voor merkervaringen. Dankzij SDL Web kunnen we online content snel en eenvoudig beheren, waardoor we klanten effectiever kunnen bereiken op hun favoriete kanaal. Met SDL Web hebben we ons conversiepercentage jaar-op-jaar met 14 procent weten te verhogen en het aantal afhakers met circa 20 procent verlaagd.”

Merken hebben tegenwoordig geavanceerde technologieën nodig om echt boeiende klantervaringen te bieden. SDL Web is speciaal ontwikkeld om aan deze complexe vereisten te voldoen en laat merken zelf hun online aanwezigheid schalen aan de hand van ontwikkelingen in hun digitale strategieën. Verbeterde context brokering-technologie helpt marketeers de customer experience aan te passen en te personaliseren op basis van gedrag en contextinformatie.

“Uit ons onderzoek is gebleken dat experience management via meerdere websites en kanalen en in verschillende talen op dit moment topprioriteit heeft voor ondernemingen”, zegt Melissa Webster, Program VP Content & Digital Media Technologies bij IDC. “Bijna elke grote onderneming waarmee we spreken geeft aan constant te zoeken naar een balans tussen wereldwijd beheer aan de ene kant en regionale autonomie en innovatie aan de andere kant. Bij wereldwijd beheer gaat het om het garanderen van merkconsistentie, schalingsmogelijkheden, naleving van wet- en regelgeving en time-to-market, en in het andere geval moet ervoor worden gezorgd dat gelokaliseerde websites, mobiele ervaringen en marketingcampagnes relevant zijn en maximale impact hebben. SDL Web is speciaal ontworpen om aan deze behoeften te voldoen.”

De nieuwste release van SDL Web bevat verschillende verbeteringen voor marketing en IT:

  • Instant Site – publiceer op een gestroomlijnde manier nieuwe websites, productgedeeltes of campagnes zonder betrokkenheid van IT.
  • Adaptive BluePrinting® – stimuleer internationaal gebruik van regionale content en campagnes of deel content met verschillende bedrijfsonderdelen voor meer merkconsistentie.
  • Unified Authoring and Translation Process – versnel wereldwijde introducties dankzij een contentworkflow met geïntegreerde evaluaties van vertalingen die de doorlooptijd van content in verschillende talen sterk verkorten.
  • State-of-the-Art Microservices – een modulaire benadering van systeemimplementatie biedt eenvoudige connectiviteit voor essentiële front-end- en back-endsystemen.
  • Topology Manager – complexe serverconfiguraties zijn geen obstakel meer; IT-professionals kunnen de configuratie van webomgevingen nu centraliseren, zowel op locatie als via de cloud.
  • Enhanced Digital Media – profiteer van de nieuwe, responsieve videospeler of gebruik uw eigen speler voor content streaming via een nieuwe JSON API – en dat alles met ondersteuning voor YouTube API v3 en WebP- en JPEG XR-indelingen.

“Het succes van een merk wordt niet bepaald door de customer experience of digitale strategie, maar door het vermogen van een merk om strategieën in de praktijk te realiseren”, zegt Dominique LeBlond, SVP Product Management bij SDL. “De nieuwste versie van SDL Web biedt ondernemingen een krachtige tool waarmee ze eenvoudig geavanceerde websites voor meerdere merken en in meerdere talen kunnen opzetten voor een optimalisering van de digitale marketing. De online omgeving is constant in beweging. Met SDL Web kunnen ondernemingen zich snel en eenvoudig voorbereiden op toekomstige innovaties en tegelijkertijd de wereldwijde merkloyaliteit cultiveren. SDL Web maakt geavanceerde oplossingen voor merken toegankelijk.”

Ga voor meer informatie over SDL Web naar SDL’s website en blog.

Over SDL

SDL (LSE: SDL) is marktleider op het gebied van internationale customer experience. Naarmate er meer talen, culturen, websites, apparaten en kanalen komen kijken bij de digitale aanwezigheid van uw merk, neemt de beheercomplexiteit ervan toe. SDL maakt dit beheer eenvoudig met een volledig geïntegreerde cloudoplossing voor contentmanagement, analyse, taal en documentatie. 97% van de top 100 van internationale bedrijven vertrouwt op SDL voor het creëren van een authentieke en contextrelevante klantervaring die de vraag en loyaliteit stimuleert. SDL brengt uw merk naar de wereld en de wereld naar uw merk. Ga voor meer informatie naar SDL.com. Volg SDL op Facebook en Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht