Industry Wire

Geplaatst door Ravlling

Nieuwe Tech4Good Ravlling toont meest complete overzicht van duurzame bestemmingen in Noord-Europa

Vandaag start de nieuwe Tech4Good-onderneming Ravlling, die ervoor zorgt dat reizigers met gemak duurzaam op vakantie kunnen. Door het meest complete overzicht van verborgen pareltjes op één plek te tonen, verleidt het Ravlling-platform bezoekers tot boeken van ‘bewuste’ reizen.

Het bedrijf komt uit de koker van 4 doorgewinterde ondernemers, die met hun ingenieuze platform de reisbranche opschudden.

Herhaaldelijk onderzoek van onder meer Wakefield Research en UNESCO wijst uit dat 1% van de reisbestemmingen 99% van alle toeristen ontvangen. Dit ‘over-toerisme’ heeft rampzalige gevolgen zoals onherstelbaar beschadigde natuur, lokale cultuur die verloren gaat en economische ongelijkheid. Het goede nieuws is dat bijna 90% van de reizigers wel interesse heeft in duurzame opties, maar 7 op de 10 voelt zich onzeker waar het op het kiezen van deze nieuwe reisbestemmingen aankomt.

Door gebruik van Ravlling kunnen reizigers – vanuit hun nog brede zoekopdracht – verrast worden met duurzame locaties in landen en regio’s, waar men zelf niet zomaar aan zou denken. Ravlling werkt hierin samen met zo’n honderd lokale VVV’s. Bovendien wordt voor elke boeking van een accommodatie of activiteit een bedrag gedoneerd aan een zorgvuldig geselecteerd goed doel in het betreffende land.

De magie achter de nieuwe onderneming is een innovatieve combinatie van Gen AI en Graph Database technologie. Tonnen externe megadata worden hiermee gefilterd en in voor de reiziger bruikbare content omgezet. Het hart van het platform is AI-aangedreven vector zoektechnologie. In tegenstelling tot traditionele zoekwoord-search begrijpt het hyperintelligente Ravlling systeem de intentie achter een search. De vraag achter de vraag dus. Zo is deze technologie in staat om onverwachte of onbekende overeenkomsten tussen bestemmingen te identificeren, te combineren met de reiswensen, en op basis hiervan waardevolle suggesties te doen.

Samen met de omvangrijke database leidt dit tot verrassende ideeën voor een duurzame reisbestemming. Ravlling biedt reizigers hiermee een unieke service in hun zoektocht naar het samenstellen van hun reisplannen.

Ravlling richt zich op de gestaag groeiende groep van ‘bewuste reizigers’, die graag anders willen reizen, maar hun zoektocht naar die bijzondere impactvolle plekken vaak te complex en lang vinden. Daarnaast verwelkomt Ravlling natuurlijk ook reizigers die nog geheel geen kaas hebben gegeten van duurzaam reizen, maar wel bereid zijn dit uit te proberen.

Voor oprichters Roy Scheerder, Karmen Kekic, Heini Withagen is dit niet de eerste keer dat ze samen de reisbranche disruptief gaan veranderen: “In Noord-Europa blijft slechts 20% van de omzet bij de lokale gemeenschap. En dit contrast wordt nog groter in landelijke gebieden waar slechts 5% van het reizigersbudget ten goede komt aan de lokale economie, cultuur en natuur. Ravlling’s Tech4Good kan daar echt verschil maken.”

Co-founders Claire Dussenbroek en fresk.digital vinden het platform op vele vlakken een win-win situatie: “Ravlling inspireert niet alleen tot bijzondere reisbelevenissen, maar helpt natuurherstel en steunt lokale gemeenschappen. Zelfs de kleinste verandering in je reisgewoonten kan zo al verschil maken. Elke reiziger die ‘goed wil doen’ draagt via Ravlling direct zinvol bij.”

Het Ravlling platform start met 10 populaire Noord-Europese landen en breidt haar aanbod voortdurend uit.

EINDE PERSBERICHT

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht