Geplaatst door Lubbers De Jong

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 6 verbetert stabiliteit en beveiliging voor productieomgevingen

Amsterdam, 20 juni 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 6.10. Deze nieuwste update van het Red Hat Enterprise Linux 6 platform bevat onder andere oplossingen voor de recentelijk ontdekte Spectre en Meltdown beveiligingslekken. Klanten kunnen de migratie naar Red Hat Enterprise Linux verder makkelijker plannen dankzij de geüpdatete Pre-upgrade Assistant, Red Hat Upgrade Tool en de bijbehorende documentatie.

Deze versie bevat ook een Red Hat Enterprise Linux 6.10 basis-image om bedrijven te helpen hun Red Hat Enterprise Linux 6-workloads gemakkelijker te migreren naar op containers gebaseerde applicaties. Deze cloud-native workloads kunnen vervolgens op een moderner platform geïmplementeerd en onderhouden worden, waaronder Red Hat Enterprise Linux 7, Red Hat Enterprise Linux Atomic Host en Red Hat OpenShift Container Platform.

Red Hat Enterprise Linux 6.10 markeert de overgang van de levenscyclusfase Maintenance Support 1 naar Maintenance Support 2. Om ervoor te zorgen dat klanten kunnen vertrouwen op een stabiele omgeving voor de rest van de Red Hat Enterprise Linux 6-levenscyclus, zijn alleen kritieke beveiligingsupdates en dringende problemen die de bedrijfsvoering kunnen verstoren,  aangepakt. Voorbeelden hiervan zijn de toevoeging van op retpoline gebaseerde mitigaties voor de Spectre/Meltdown-kwetsbaarheden, een bijgewerkte GNU Compiler Collection (GCC) en rebased gcc-libraries-pakketten.

Beschikbaarheid

Red Hat Enterprise Linux 6.10 is per direct beschikbaar voor alle Red Hat-klanten met een actief Red Hat Enterprise Linux-abonnement.

Quote

Gunnar Hellekson, senior director, Product Management, Red Hat Enterprise Linux en Red Hat Virtualization bij Red Hat

“Het succes van open source in het datacenter gaat niet alleen over innovatie en integratiegemak. Het vereist ook ondersteuning voor de IT-levenscyclus. En die gaat verder dan de hypecyclus van een technologie. Met Red Hat Enterprise Linux 6.10 laten wij als Red Hat onze toewijding zien voor stabiliteit en voorspelbaarheid door onze 10-jarige levenscyclus. Deze belofte geeft organisaties het vertrouwen dat hun productieplatformen ondersteund blijven en de benodigde stabiliteits- en beveiligingsupdates ontvangen voor het hosten van missiekritieke workloads.”

Extra informatie

Volg Red Hat

Over Red Hat

Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.