Geplaatst door NL-ix

NL-ix opent Point of Presence in nieuwe Tier4 datacenter van NLDC

Den Haag, 6 april 2017 – NL-ix, de pan-Europese Interconnect Exchange, maakt vandaag bekend dat het een PoP heeft geopend in het nieuwe Tier4 datacenter van NLDC in Eindhoven, dat betekent dat NL-ix nu aanwezig is in alle 6 NLDC datacentra (Aalsmeer, Almere, Oude meer – Schiphol, Rotterdam, Groningen en Eindhoven).

“De aanwezigheid van NL-ix betekent een geweldige aanvulling voor de connectiviteit van ons nieuwe carrier neutrale Tier4 datacenter in Eindhoven;” zegt Martijn Kooman, managing director van NLDC. “We kunnen onze klanten nu toegang bieden tot het volledige NL-ix interconnectie portfolio van lokale, regionale en Europese peering, transport, routing en cloud connect diensten over haar pan-Europese stable low latency netwerk.”

“Het snel toenemende belang van Internet betekent ook dat regionale internethubs snel belangrijker worden waardoor de vraag naar professionele, carrier neutrale datacenters in de regio snel stijgt. De groei van de High Tech campus in Brainport Eindhoven is daarvan een goed voorbeeld;” aldus Jan Hoogenboom, Founder van NL-ix. “In een tijd waarin connectiviteit van het allergrootste belang is wil NL-ix ook op al deze regionale hubs aanwezig zijn en haar rol als katalysator spelen.”

Een Tier 4 datacenter garandeert een 99.995% beschikbaarheid door een volledig gescheiden en redundante interne infrastructuur. In Nederland is het NLDC datacenter in Eindhoven het enige als Tier4 gecertificeerde datacenter dat bovendien een negatieve CO2 uitstoot heeft.