Geplaatst door today's specials

NLVVM verwacht omzetstijging van ruim 200% tijdens Koningsdag

De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers verwacht deze Koningsdag meer dan een verdubbeling van de omzet. Naar aanleiding van voorgaande jaren kan de conclusie worden getrokken dat feestend Nederland het niet ziet zitten om zelf achter het fornuis te kruipen op 27 april. Remco Robelus, CEO van Spare Rib Express vertelt: “Met Koningsdag 2017 draaiden wij precies drie keer meer omzet dan op een normale donderdag: 200% meer dus! Voor 2018 verwachten wij een nóg hogere omzetstijging, omdat Koningsdag nu op vrijdag valt.” Maarten Luk, Managing Director bij Johnny’s Burger Company voegt daaraan toe: “We draaien niet alleen met Koningsdag op volle toeren, maar juist ook met Koningsnacht behalen we ‘doldwaze’ omzetten.”

Extra voorraad
Niet alleen spareribs en burgers zijn in trek op Koningsdag, ook taco’s, pizza’s en sushi vliegen over de toonbank op het verjaardagsfeest van de Koning. Martijn Jansen, CEO van De Beren bezorgrestaurants: “Wij zien de omzet op Koningsdag waarschijnlijk wel verdrievoudigen.” Rob Hogervorst, Franchise Manager bij FEBO verwacht een uitdagende bezorgdag en zorgt voor een flinke voorraad kroketten, frikadellen en andere snacks. Ook Taco Mundo, New York Pizza en SushiPoint bevoorraden de winkels extra en zetten al het rijdende materieel in.

Over de Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers
De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, FEBO & New York Pizza. SushiPoint en Johnny’s Burger Company voegden zich in 2017 toe aan de vereniging. Deze 8 prominente bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.