Geplaatst door Essense i

Noor Schopman versterkt Essense als CX Lead

Amsterdam, 9 augustus 2018 – Noor Schopman is per 1 augustus gestart als Customer Experience Lead bij service design bureau Essense in Amsterdam. Hiervoor was zij ruim 5,5 jaar werkzaam bij Merkle Nederland. De aanstelling van Schopman is voor Essense een antwoord op de groeiende vraag vanuit de markt.

Schopman heeft bij verschillende Merkle-labels gewerkt als Practice Lead Service Design en CX Strategy Consultant. Bij Essense gaat ze haar ervaring als strategisch CX Consultant inzetten om de dienstverlening van het bureau te verbreden.

Schopman: “Customer experience is het hart van de digitale transformatie van organisaties en gaat over meer dan alleen het verbeteren van huidige processen en de klantervaring. Hier gaan we met Essense nog beter op inspelen. Service design is de perfecte methodiek om verbeterpunten en trends snel in kaart te brengen én sneller nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Daarnaast gaan we, naast strategisch advies en ontwerp, ook meetbaar CX resultaat creëren voor onze klanten. Hiervoor zullen we in de nabije toekomst ook technische partnerships gaan opzetten. Ik kijk er naar uit samen met het team te bouwen aan deze transitie.”

Harald Lamberts, oprichter en directeur van Essense: “De komst van Noor past perfect bij de transitie die we bij Essense hebben ingezet om onze dienstverlening te verbreden van service design & experience design naar diensten gericht op end-to-end customer experience. We zien in het kader van digitale transformatie dat bedrijven ons niet alleen maar inschakelen voor het ontwerp van de dienstverlening vanuit de klantbehoefte, maar steeds vaker ook vragen mee te denken over de achterliggende operatie en systemen. De ervaring die Noor op dit vlak mee brengt is enorm waardevol en ze is dan ook een welkome toevoeging op ons leadershipteam.”

Over Essense
Essense is een service design bureau met vestigingen in Amsterdam & Eindhoven. We streven, in nauwe samenwerking met onze klanten, naar customer experience excellence: van klantbehoefte via klantreis en service blueprint tot aan agile UX design en doorontwikkeling. Essense ontwerpt services die waarde creëren voor de business, klant en de maatschappij. Ons team van design thinkers en experience designers werkt nauw samen met klant-teams om de allerbeste klantervaringen te realiseren.