NTT DATA zet nieuwe standaard voor fanbetrokkenheid met unieke data-inzichten bij The Open

Barneveld, 4 juli 2024 – NTT DATA, wereldwijd marktleider op het gebied van IT-technologie en -diensten, kondigt vandaag aan dat het de fanervaring naar een hoger niveau zal tillen tijdens de 152e Open die van 14 tot en met 21 juli plaatsvindt op Royal Troon in Schotland. Als officiële IT-leverancier voor een van de meest prestigieuze golfkampioenschappen verlegt NTT DATA er al meer dan tien jaar de grenzen van de fanervaring. Dit jaar introduceert NTT DATA innovaties die speciaal zijn ontworpen om fans te betrekken en helemaal mee te nemen in de golfervaring, waar ze zich ook bevinden. Fans krijgen zo toegang tot realtime gegevens en geavanceerde live video- en dataweergaven over het verloop van het toernooi op de unieke NTT DATA Wall. Fans kunnen ook de Digital Human-technologie ervaren, aangedreven door genAI, en zich inleven met ShotView, een digitaltwin technologieplatform. Deze verbeteringen steunen op een innovatief private 5G-netwerk. Dat zorgt dat deze complexe technologieën verbonden zijn met het snelste, meest stabiele en veiligste netwerk dat beschikbaar is, met cloudtechnologieën die naar de rand worden gebracht. De NTT DATA Wall |
|
Beeld: NTT DATA Wall 2023 |
AI-gestuurde Digital Human, Lottie |
![]() |
Beeld: AI-gestuurde Digital Human, Lottie |
5G-aangedreven ervaring ShotView en fanervaring ShotView werd gelanceerd tijdens de 150ste editie van The Open in 2022 en biedt nu een verbeterde gebruikersinterface en verrijkte tools voor gegevensvisualisatie die live bruikbare inzichten bieden, waardoor professionele golf toegankelijker en boeiender wordt voor publiek over de hele wereld. Professor Steve Otto, Chief Technology Officer van The R&A: “Dankzij NTT DATA’s langdurige samenwerking kunnen we nieuwe mogelijkheden benutten in een tijd van moderne golfkampioenschappen, van commerciële rendabiliteit tot duurzaamheid en een grotere betrokkenheid van fans. De inzichten en innovatieve toepassing van technologie, met name het gebruik van data, maakt golf niet alleen toegankelijker en aantrekkelijker, maar zorgt er ook voor dat The Open klaar is om nog vele jaren in de schijnwerpers te staan. De digitale oplossingen zoals de NTT DATA Wall geven een nieuwe wending aan faninteractie tijdens The Open, terwijl de Digital Human, Lottie, laat zien hoe de fanervaring van de toekomst eruit zou kunnen zien. Zo blijft de dynamiek van golf in de snel veranderende wereld van vandaag behouden.” “NTT DATA zorgt voor een revolutie in de fanervaring tijdens The Open, zowel op als naast de baan, met geavanceerde technologie,” zegt Mona Charif, Global CMO bij NTT DATA Inc. “In samenwerking met The R&A creëren we verandering door onze expertise op het gebied van sport en entertainment toe te passen en onze nieuwste technologische ontwikkelingen te integreren. Van 5G-technologie tot digitale analyse, we maken diepere, meer dynamische inzichten mogelijk in elk aspect van het spel. Onze innovatieve samenwerking zal een blijvende impact hebben, niet alleen op de transformatie van de fanervaring, maar op de planeet. We ontwikkelen nieuwe methoden om duurzaamheidsinformatie en interactieve ervaringen te bieden en stellen hedendaagse normen voor de manier waarop sport het publiek wereldwijd kan betrekken, informeren en inspireren.” Duurzaamheid naar The Open ### Over NTT DATA |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.