Geplaatst door OBI4wan

OBI4wan ISO 27001 gecertificeerd

OBI4wan heeft met succes de certificering van ISO 27001 doorlopen. Hiermee laat OBI4wan zien dat zij voldoet aan de eisen die door deze internationale norm worden gesteld op het gebied van informatiebeveiliging. De certificering verzekert gebruikers ervan dat de organisatie haar security- en privacy goed op orde heeft.

“De afgelopen jaren hebben we al veel gedaan met betrekking tot de beveiliging van onze systemen. Het beveiligen en waarborgen van de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van alle informatie binnen onze organisatie is van groot belang. We hebben er dan ook hard aan gewerkt om onze informatiebeveiliging optimaal in te richten binnen onze bedrijfsprocessen. We zijn ontzettend trots op de ISO 27001 certificering. Hiermee kunnen we ook aan onze klanten en partners laten zien dat we veilig zaken kunnen doen”, aldus Alexander de Ruiter, CEO van OBI4wan.

Beveiliging staat hoog in het vaandel
Voor klanten die gebruikmaken van de diensten van OBI4wan betekent dit dat zij vanaf nu samenwerken met een leverancier die aan de standaarden van ISO 27001 voldoet. ISO 27001 is dé internationaal erkende standaard voor het opzetten en implementeren van een managementsysteem voor informatiebeveiliging.

“Als verwerker van persoonsgegevens moeten wij binnen de AVG wet- en regelgeving aan onze klanten onder andere kunnen tonen dat dat wij de informatiebeveiliging op orde hebben. Met een ISO 27001 certificering van een externe auditor kunnen klanten erop vertrouwen dat deze informatiebeveiliging ieder jaar door een onafhankelijk partij gecontroleerd wordt, zodat zij dit zelf niet hoeven te doen”, aldus Michel Spee, Security Officer bij OBI4wan.