Ocean wil met Columbus het (massa)medium outdoor ‘verder brengen’

Tim Bleakely, CEO Ocean Outdoor Group, en Xavier Tilman, CEO Ocean Outdoor Nederland, lichtten eerder dit jaar in de Financial Times al een tipje van de sluier op over Columbus, zonder de productnaam en de komst ervan te verklappen.
‘In toenemende mate gaat het in het (digitale) out of home-vak over meer dan locatie en bereik. Het gaat over wie de mensen zijn die een uiting zien’, zei Bleakely. ‘Wat doen ze de twee weken nadat ze die locatie hebben bezocht? Wat zijn hun gewoonten? Ja, de locatie is belangrijk, de context is belangrijk. Maar wat mensen ervoor en erna doen en waarom ze dat doen is ook heel interessant. Dat is echte toegevoegde waarde. Het publiek is namelijk altijd in beweging en er valt veel meer informatie in te winnen over consumentengewoonten dan een momentopname alleen biedt.’
Het is, kortom, belangrijk om hierin te investeren en dat is precies wat Ocean Outdoor doet in Nederland – ‘a market with very strict GDPR rules’ – via databedrijf Precisely, aldus het artikel Screen if you want to go faster. ‘Wij willen heel goed begrijpen hoeveel mensen, met welke profielen, onze schermen (bijna) real-time passeren. Precisely levert ons die juiste data. De juiste inzichten kunnen aanbieden, is namelijk wat grote internationale klanten aantrekt’, voegde Tilman toe.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.