Ocean Outdoor en Eyecons zetten de sport in de spotlights

In deze onzekere tijden dat het bijwonen van sportwedstrijden niet is toegestaan, is het belangrijker dan ooit dat de sportfans verbonden blijven met hun sport.
Media exploitant Ocean Outdoor, partner van NOC*NSF, en het online sport videoplatform Eyecons.com brengen gezamenlijk deze week de sportfans op de hoogte van het live sport aanbod. Veel verschillende (top)sport competities hebben afgelopen jaar hard gewerkt aan de online zichtbaarheid van hun sport. Door het niet mogen bijwonen van sportwedstrijden hebben de sportbonden en Eyecons geïnvesteerd op het gebied van innovatie om de sport en de partners van de sport zichtbaar te maken in tijden dat publiek geen wedstrijden mag bijwonen.
Met de Out Of Home campagne van Ocean Outdoor en Eyecons willen partijen de sportfans op de hoogte brengen dat ze veel (top)sport live kan blijven volgen op Eyecons.com of op dé verschillende sportwebsites zoals hockey.nl, volleybal.nl en eredivisie-zaalvoetbal.nl. Het is van belang voor de toekomst van de sport om zichtbaar te zijn zodat binding met de club door fans en de partners van de sport gewaarborgd wordt.
Over Ocean Outdoor Nederland
Ocean Outdoor Nederland is marktleider in Digital-Out-of-Home (lees: DOOH), de snelgroeiende specialisatie binnen Out-of-Home. Met een landelijk netwerk van 195 locaties en 335 schermen langs snelwegen en in de steden, worden dagelijks miljoenen mensen bereikt. Ocean Outdoor Nederland heeft kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel. Daarom investeren wij continue in de nieuwste DOOH-technologie en onderzoeksmogelijkheden ten behoeve van adverteerders, mediabureaus en concessiegevers. Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland. – www.oceanoutdoor.nl
Over Eyecons
Om sporten meer zichtbaarheid te geven, een grotere fanbase op te bouwen en daardoor aantrekkelijker te worden voor de partners van de sport is Eyecons in het leven geroepen door sportproducent Southfields en sportmarketingbureau House of Sports.
Het uitgangspunt van Eyecons is dat de sportrechten van de sport blijven. Dit vormt de basis waarin Eyecons in nauwe samenwerking met de sportbonden een zo breed en toegankelijke content distributie verzorgt via Eyecons.com haar platform techniek. Alle sport content is hierdoor ook te bekijken op de individuele sportwebsites zoals hockey.nl, volleybal.nl of eredivisie-zaalvoetbal.nl.
Via Eyecons.com zijn naast de live wedstrijden van diverse sporten ook andere sportcontent beschikbaar. Het videoplatform biedt de sportclubs, die zelf de sportcontent produceren, een online ecosysteem met veel verschillende functionaliteiten die als doel hebben een verdienmodel te creëren voor de sport. Op deze manier ontstaan er een geldstromen voor de sport door binding met de fans te creëren middels sport videocontent.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.