Industry Wire

Geplaatst door oLivery

oLivery haalt 300.000 euro op bij Dragons’ Den

Olijfolie tech-up oLivery haalde zondagavond 300.000 euro op in het TV-programma Dragons’ Den. Eigenaar Ridder Drost presenteerde in een superstrakke five minute pitch zijn investeringsvraagstuk en ondernemers Pieter Schoen en Michel Perridon stapten bijna onmiddellijk en met veel enthousiasme in. De details van het contract worden op dit moment opgemaakt.

Een Ridder en twee draken
Met de investering is oLivery definitief uit de ontwikkelingsfase. Het bedrijf werkte sinds 2018 aan het product, het merk en de technologie van het concept. De ontwikkeling van de Smart Bottle kostte tijd en doorzettingsvermogen, maar alles is inmiddels uitvoerig getest en oLivery is klaar om de markt op te gaan. De investering die Pieter en Michel meebrengen gaat één-op-één naar sales en marketing. Naast budget brengen de heren draken ook veel kennis en ervaring van technologie en subscription based businessmodellen met zich mee.

oLivery – olive oil made easy
oLivery maakt de allerbeste Italiaanse olijfolie en brengt het bij je thuis. De koudgeperste olie komt uit een beschermd natuurgebied in Puglia en is geschikt om mee te bakken, dressen en dippen. oLivery is de eerste olijfolie ter wereld met een Smart Bottle. In het etiket van je Smart Bottle zit een chip die meet hoeveel olie er nog in de fles zit. Als deze bijna leeg is, stuurt de chip een bericht naar een App op je telefoon. Jij bevestigt met twee klikken je bestelling, en je nieuwe navulverpakking valt morgen al op de mat, door de brievenbus. Klik, klik, go. Zo heb je altijd eersteklas olijfolie in huis.

Ridder Drost
Ridder Drost trok op zijn zeventiende naar Toscane omdat hij geen idee had wat hij na zijn HAVO-diploma met de rest van zijn leven wilde gaan doen. Hij eindigde in een olijfgaard in Toscane, werd verliefd op olijfolie, en richtte Liquido d’Oro op, een merk dat inmiddels met succes eersteklas Italiaanse olijfolie verkoopt in zeventien landen in Europa. In 2017 ontdekte Ridder een smart chip en zag daarin de mogelijkheid voor de consumentenvraag naar directe levering. Hij benaderde een marketeer, twee ondernemers en een creatief om hem te helpen met zijn merk en richtte oLivery op.

Ons favoriete citaat:
Michel Perridon: ‘Weet je hoe ellendig dat is, voordat je zo’n chippie klaar hebt?’
Ridder Drost: ‘Hij is klaar’.
Michel Perridon: ‘Hij werkt dus?’
Ridder Drost: ‘Hij werkt.’

De aflevering: https://www.npostart.nl/dragons-den/24-05-2020/POW_04630487

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht