Industry Wire

Geplaatst door OMD

OMD wint een IAB Programmatic Award met Renault’s Improved Always-On Consumer Funnel

OMD wint een IAB Programmatic Award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renault’s Improved Always-On Consumer Funnel. Doorlopende analyse en innovatie zorgen voor een aanzienlijke verhoging van het aantal leads voor onze klant Renault.

Het oriënteren op een nieuwe auto is een uitgebreid proces. Een auto is één van de duurste aankopen die een consument kan doen en uit zich daardoor in een aankoopproces wat tot 6 maanden kan duren. De uiteindelijke keuze van een consument kan in grote mate beïnvloed worden door de engagement strategie van een merk in de oriëntatie fase, naast hun financiële positie en lifestyle kenmerken.

Met dit in het achterhoofd werd OMD uitgedaagd om Renault’s digitale marketing activiteiten in de oriëntatiefase onder de loep te nemen en de beste strategie te bepalen waarmee de consumer engagement verhoogd wordt.

Door middel van uitgebreid onderzoek en market insights, zagen we dat er een correlatie is tussen proefrit aanvragen (leads) en mid funnel conversies (e.g. interacties met de car configurator) binnen de 3 maanden daarvoor. Op basis van deze informatie heeft het programmatic team van OMD onder leiding van Nancy Faber, de always on strategie voorzien van een extra laag om mid funnel conversies te verhogen. Dynamische creaties zorgen daarbij voor relevante communicatie tijdens iedere stap van het oriëntatieproces van de consument.

Door in te spelen op dit consumentengedrag, heeft OMD ervoor gezorgd dat de conversie op de programmatic inzet van Renault met 20% is verhoogd en de uiteindelijke kosten per lead met 12% zijn gedaald.

“Het winnen van deze award is een erkenning voor de vooruitstrevende media & data strategieën die leiden tot business resultaat voor onze klanten zoals Renault.”, zegt Jan-Willem Stoop, Strategy Director bij OMD.

“De optimalisatie van de dynamische creaties heeft werkelijk bijgedragen aan een stijging van de hoeveelheid leads. Mooi om te zien dat dit zulke grote gevolgen heeft. Zonder de inzet van OMD en goed teamwork tussen beide partijen, waren we zeker niet zover gekomen.” zegt Liesbeth Broersen, Digital Projectmanager bij Renault Nederland.

Uit het jury rapport: “Data-driven en resultaatgericht: verschillende datapunten, maatwerk target audiences en op de content aangepaste creatives”.

Over OMD

Bij OMD streven wij naar datagedreven marketingoplossingen, met business impact voor onze klanten als resultaat. Voor Renault ontwikkelen wij daarom audience strategieën die steeds meer adresseerbaar zijn. Dit doen wij in nauwe samenwerking met onze in-house data en marketing technology specialisten van Annalect. Dat dit vervolgens overduidelijk terugkomt in het juryrapport is voor ons de bevestiging dat onze onderscheidende audience gedreven aanpak werkt voor onze klanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht