Geplaatst door TomTom

TomTom Sports-app synchroniseert vanaf nu met Google Fit en Apple Health

Amsterdam – 16 mei 2017 – TomTom (TOM2) brengt vandaag een belangrijke update uit van de recent gelanceerde nieuwe TomTom Sports-app. Dankzij deze update kunnen gebruikers data uit Google Fit en Apple Health importeren naar hun account. Hierdoor krijgen zij continu inzicht in hun activiteiten, ontdekken ze trends en zien ze dagelijkse samenvattingen in de TomTom Sports-app, óók zonder TomTom Sports wearable.

Door de update kan iedereen data over de dagelijkse activiteiten van Google Fit (Android) en Apple Health (iOS) importeren, waaronder stappen, actieve tijd, afstand en calorieën. Met de TomTom Sports-app is het makkelijk om doelen te stellen en waardering te krijgen voor iedere stap, ook zonder het dragen van een TomTom Sports wearable. Data van mensen die een TomTom Sports wearable dragen en daarnaast data monitoren via Google Fit of Apple Health, wordt niet gedupliceerd in de app.

“Dit is een geweldige ontwikkeling voor iedereen die meer wil halen uit het monitoren van hun activiteiten,” aldus Corinne Vigreux, mede-oprichter en Managing Director van TomTom Consumer. “We weten dat mensen verschillende apps gebruiken om inzicht te krijgen in hun activiteiten en fitnesslevel. Nu is al deze data op één plek te bekijken, namelijk in de TomTom Sports-app. Ook als mensen hun TomTom Sports wearable zijn vergeten. Iedereen die overweegt om een fitnesstracker te kopen, kan de TomTom Sports-app eerst gratis uitproberen. We zijn blij dat we hiermee meer mensen mogen motiveren met de TomTom Sports-app en kunnen niet wachten om het resultaat te zien.”

De TomTom Sports-app is ontwikkeld in samenwerking met sporters en gebruikers van fitness-apps. De app heeft een aantrekkelijke interface en stimuleert mensen met motiverende berichten, trends en vergelijkingen in activiteiten, tot op de seconde nauwkeurige statistieken over prestaties en uitgebreide social sharing-mogelijkheden.

Gebruikers kunnen de TomTom Sports-app gratis proberen door de app te downloaden via de App Store* of Google Play store** en vervolgens een profiel aan te maken. De app vraagt eenmalig om Google Fit en Apple Health te verbinden. Daarna doet de TomTom Sports-app het werk door dagelijks data te importeren. Voor meer informatie en het volledige overzicht van functionaliteiten die de app aanbiedt met TomTom Sports wearables, ga naar www.tomtom.com/sportsapp of bekijk de video: https://youtu.be/KoJ5tyJsi7o.

Apple is a trademarks of Apple Inc.
*App Store is a service mark of Apple Inc.

**Google Play is a trademark of Google Inc.