Industry Wire

Geplaatst door Dynalogic

Onderscheidend op hoogwaardig niveau

Woonwinkel Flinders heeft haar samenwerking met logistiek dienstverlener Dynalogic verlengd. De vakkundige, persoonlijke zorg voor de high-end designartikelen en de heldere communicatie waren reden om een nieuwe, langdurige overeenkomst aan te gaan. “Kwaliteitsproducten verdienen het immers om op een kwalitatief hoogwaardige manier thuisbezorgd te worden”, stelt operationeel directeur en mede-eigenaar Oscar Diele.

Flinders is een snelgroeiende omni-channel woonwinkel met een uitgebreid assortiment van ongeveer 20.000 hoogwaardige designartikelen. Ruim driekwart van de producten is direct uit voorraad leverbaar vanuit het nieuwe, state-of-the art warehouse in Amsterdam Westpoort. “Die grote voorraad – en daarmee een razendsnelle levering – is één van de aspecten waarmee Flinders zich onderscheidt”, geeft operationeel directeur en mede-eigenaar Oscar Diele aan.

Onderscheidend vermogen
Voor de leveringen van grotere producten, zoals tafels, stoelen en kasten, werkt Flinders samen met Dynalogic, specialist in de logistieke afhandeling van niet-standaard producten. Ook deze ‘personalized logistics’ biedt onderscheidend vermogen, bijvoorbeeld bij de online check-out, waar bezorgopties zijn gekoppeld aan de planning van Dynalogic. Hierdoor hebben klanten van flinders.nl de mogelijkheid om zelf het gewenste bezorgmoment – met keuze uit verschillende tijdvakken, van twee uur of langer – te selecteren. Wat vandaag vóór 18:00 uur wordt besteld, wordt morgen al geleverd.

Full service levering
De full service levering van Dynalogic garandeert hierbij de juiste zorg voor de hoogwaardige designproducten. Zo zorgt de dienstverlener er bijvoorbeeld voor dat de goederen op de gewenste plek in de woning worden geplaatst en worden verpakkingsmaterialen en overige emballage mee teruggenomen. Productbeschadigingen blijven tot een minimum beperkt en de eindklant wordt volledig ontzorgd. Via sms, e-mail en track & trace opties wordt de klant bovendien constant op de hoogte gehouden over de status van zijn bestelling.

Uitstekende performance
Consumenten belonen de aanpak met een rapportcijfer 9. Die uitmuntende score en de uitstekende performance waren voor Flinders reden genoeg om de samenwerking met Dynalogic te verlengen en een nieuwe, langdurige overeenkomst aan te gaan. “Mede dankzij die goede resultaten zijn we zo hard gegroeid. In het afgelopen jaar bedroeg de groei 65 procent. Het jaar ervoor was dat zelfs 100 procent. Zonder Dynalogic hadden we dat nooit kunnen bereiken”, aldus Diele.

Over Dynalogic
Dynalogic is specialist in ‘personalized logistics’: de unieke combinatie van de flexibele bezorgmomenten met in home/ doorstep services voor alle kwetsbare en kostbare producten, zowel groot als klein in de gehele Benelux. Dynalogic is onderdeel van DynaGroup, tweevoudig bekroond winnaar van Deloitte & ING Best Managed Companies, de Gouden FD Gazellen en de Thuiswinkel innovatie award. Met ruim 1.500 medewerkers werkt DynaGroup iedere dag met veel passie om de verwachtingen van de eindklant te overtreffen. DynaGroup is recentelijk overgenomen door het Belgische bpost om hun krachten en logistieke expertise te bindelen. Meer info: www.dynalogic.eu

Over Flinders
Flinders is een omni-channel woonwinkel voor consumenten en bedrijven, met een uitgebreid assortiment van circa 20.000 designartikelen; voornamelijk verlichting, meubels en woonaccessoires. Naast de webshop flinders.nl beschikt Flinders over een woonwinkel in Zaandam. Ook werkt Flinders exclusief samen met de Bijenkorf en kunnen de producten worden besteld via Bol.com, Amazon en (in China) T-Mall. Meer info: www.flinders.nl

Lees de volledige case study op: http://www.dynalogic.eu/nl/clients/case-study-flinders

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht