Industry Wire

Geplaatst door COYOTE LOGISTICS

Onderzoek van Coyote Logistics brengt uitdagingen van Europese verladers en vervoerders aan het licht

Den Haag (24 okt. 2019) – Aangezien de Europese markt voor wegtransport nog steeds erg versnipperd is, worden supply chain professionals geconfronteerd met een complexe sector. Maar liefst 50% van de verladers werkt met meer dan 30 vervoerders tegelijkertijd, wat een goede kennis van de markt vergt om dit efficiënt te organiseren. Daarom presenteert Coyote Logistics, een toonaangevende wereldwijde third-party logistiek dienstverlener (3PL), vandaag nieuwe onderzoeksresultaten over de uitdagingen waarmee professionals in de supply chain in de huidige onvoorspelbare markt te maken hebben.

De studie “The Evolution of Technology + Humanity: Building a Supply Chain for Long-Term Success” combineert resultaten van twee unieke verlader- en vervoerdersonderzoeken met een eigen klantenonderzoek van Coyote Logistics. In samenwerking met externe onderzoeksbureaus MakerStreet (met hoofdkantoor in Amsterdam) en Martec (satellietkantoor in Frankfurt), onderzocht Coyote Logistics de uitdagingen van besluitvormers in alle Europese markten om de ideale balans tussen technologie en menselijke expertise te begrijpen.

Uit het onderzoek blijkt dat verladers en vervoerders grotendeels met dezelfde uitdagingen worden geconfronteerd. Stijgende kosten, toenemende complexiteit, capaciteitstekort, de behoefte aan flexibiliteit en wendbaarheid en beter zicht in de supply chain behoren tot de belangrijkste  uitdagingen volgens de studie. Bovendien blijkt uit de resultaten dat voor verladers en vervoerders de ideale balans tussen technologie en menselijke expertise voor supply chain-taken 60:40 is. Dit bevestigt de visie die Coyote Logistics al lange tijd heeft, namelijk dat de twee moeten samenwerken om te slagen in een veranderende wereld.

“Bij Coyote Logistics weten we dankzij ons onderzoek en onze ervaring in de Europese markt voor wegtransport dat technologie en menselijke expertise beide nodig zijn voor succes op de lange termijn in de supply chain”, zegt Joel Gard, hoofd van Coyote Logistics Europa. “De studie ‘Technology + Humanity’ geeft ons meer inzicht in de uitdagingen waarmee verladers en vervoerders tegenwoordig mee geconfronteerd worden met betrekking tot nieuwe technologieën. Dit stelt ons in staat om beide partijen beter te ondersteunen met de nodige kennis, middelen en inzichten die hen in staat stellen hun business goals te behalen en te overtreffen.”

De ideale balans bereiken:

Om beter te begrijpen hoe verladers en vervoerders de efficiëntie in hun supply chain kunnen verbeteren, analyseerde Technology + Humanity welke van de 13 taken het meest geschikt zijn voor menselijke expertise, welke functies met technologie kunnen worden geoptimaliseerd en welke een combinatie van beide vereisen. De resultaten tonen aan dat menselijke expertise onvervangbaar is in creatieve, besluitvormings- en strategische taken, zoals klantcommunicatie en het oplossen van verzendings- en leveringsproblemen.

Op het gebied van automatisering melden verladers en vervoerders dat technologie het best inzetbaar is om operationele taken – zoals het beheer van voorraden en het boeken van zendingen  – te ondersteunen.

Hoewel de studie de vele mogelijkheden om technologie in de supply chain te integreren illustreert, hebben de respondenten geen mogelijkheden opgegeven die volgens hen het beste alleen door technologie worden uitgevoerd. In plaats daarvan pleiten verladers en vervoerders voor een 60:40-balans tussen technologie en menselijke expertise in supply chain-taken.

“De beste resultaten worden geboekt wanneer technologie en mensen samenwerken, omdat we ons richten op het inspelen op de veranderende eisen van de markt en de klant. Geen van beide kan bestaan in een silo”, aldus Christina Bottis, Chief Marketing Officer bij Coyote Logistics. “Technologie biedt zichtbaarheid en data die essentieel zijn voor het opstellen van een supply chain-strategie, terwijl menselijke expertise de sleutel is om de echte waarden van tools bloot te leggen, data in kaart te brengen en om te zetten in bruikbare supply chain-initiatieven en de beste strategische beslissingen voor de business te nemen.”

Wat dit betekent voor verladers en vervoerders:

Om de ideale combinatie van technologie en menselijke ondersteuning te bereiken, moeten verladers en vervoerders hun huidige supply chain evalueren om in kaart te brengen welke taken door technologie moeten worden uitgevoerd en welke het beste kunnen worden overgelaten aan vakmensen. Van daaruit moeten supply chain professionals nagaan welke mogelijkheden er zijn om de efficiëntie te verhogen en welke hiaten met technologie of opgeleid talent kunnen worden ingevuld.

Ga naar coyotelogisitcs.com/resources om de volledige resultaten te downloaden, inclusief inzichten uit alle drie de onderzoeken, of om een opname van een webinar over het onderzoek te bekijken.

OVER COYOTE LOGISTICS, LLC, A UPS COMPANY:

Coyote Logistics is een toonaangevende wereldwijde logistiek dienstverlener die een gevarieerde, gecentraliseerde transportmarkt combineert met meer dan 10.000 zendingen per dag. Coyote Logistics biedt een multimodaal oplossingenportfolio – inclusief truckload en less than truckload (LTL) – met data-intelligentie en marktinzichten om de bedrijfsgroei van klanten in een snel veranderende wereld te ondersteunen. Coyote Logistics werd in 2015 een UPS-bedrijf en droeg bij aan ons groeiende portfolio van wereldwijde diensten. Coyote Logistics, met hoofdkantoor in Chicago, heeft meer dan 3.000 medewerkers binnen 20 kantoren wereldwijd. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Ga voor meer informatie naar: https://www.coyotelogistics.com.

OVER DE MARTEC GROUP, INC:

De Martec Groep is gespecialiseerd in het oplossen van moeilijke problemen. Hun benadering van marktonderzoek zorgt ervoor dat klanten een dieper inzicht krijgen in hun klanten, markten en kansen. Martec heeft duizenden projecten in B2B- en B2C-markten afgerond gedurende 35 jaar in het vak. Door samenwerkingmet klanten is elk project aangepast naar hun behoeften en wordt een adviserende aanpak voor elke klantrelatie gehanteerd. Onze kantoren zijn gevestigd in onder andere Chicago, Detroit, Frankfurt, Shanghai en Beijing. Meer informatie: www.martecgroup.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht