Industry Wire

Geplaatst door One Stop Webshop

One Stop Webshop presenteert Hotitm.nl: webshop voor duurzame kinderkleding

Vandaag is de lancering van HOTitm Kidswear: een nieuw en eigenzinnig meisjeskledinglabel dat het roer in de modewereld om wil gooien. De missie van HOTitm is de overproductie in de kledingbranche tegen te gaan door goed naar consumenten te luisteren en naar behoefte kleding te produceren. Niet alleen vóór, maar vooral mét de consument. De verkoop van de kleding vindt plaats via www.hotitm.nl, waarvan de webshop door One Stop Webshop is gerealiseerd.

De constante drang naar ‘meer’ put niet alleen ons milieu uit, maar ook werknemers in kledingateliers. HOTitm wil deze beweging tegengaan door bewustwording. Produceren naar behoefte is het motto. Consumenten kunnen meebeslissen in de ontwerpfase van HOTitm Kidswear, met als resultaat een compacte collectie die precies op de vraag aansluit. Zo wordt de productie laag gehouden, wat meerdere voordelen biedt: beter voor het milieu en aantrekkelijker voor de consument door een hoog exclusiviteitsgehalte. Consumenten kunnen via Twitter en Facebook hun wensen aangeven en ontwerpen insturen. Een geheel nieuwe manier van werken dus, waarin interactie met klanten centraal staat.

Ook besparen in de eindfase
Niet alleen wil HOTitm het verschil maken in de ontwerpfase, ook het gebruik is anders. Enerzijds door de keuze van mooie, duurzame materialen en anderzijds door creatieve vernieuwing te brengen met de nadruk op de finishing touch. Op alle kleding zit namelijk een drukknoopje, waarop je een accessoire kunt bevestigen zoals bijvoorbeeld een bloempje, strikje of molentje. Hiermee kan elk kind zijn eigen persoonlijke draai aan een kledingstuk geven en kan de stijl eenvoudig worden veranderd waardoor het kledingstuk vaker, langer en op verschillende manieren kan worden gedragen. De gedachte hierachter is te voorkomen dat kleding na een tijdje saai wordt en achterin de kast belandt. Wanneer je er een ander accessoire op doet, heb je weer een nieuwe look. Zo kunnen kleine fashionista’s zelf variëren door op de website een (ander) accessoire te kiezen. De keuze hierin wordt met elke collectie groter. Daarnaast is het ook leuk voor ouders die zo besparen op het kledingbudget.

Basic versus Fashion
Dat HOTitm wil meehelpen de wereld te verbeteren, betekent niet dat de kleding van HOTitm niet fashionable is. Integendeel. HOTitm is herkenbaar aan mooi basic design met subtiele details, waarmee het label laat zien dat basics niet saai zijn. Ook met grijstinten kun je een echte roze-meisjes-look creëren. De HOTitm wintercollectie 2011 heeft als materiaalbasis fijngebreid 100% katoen voor o.a. vestjes, rokjes en jurkjes. De t-shirts en leggings voelen door een speciale carbon finish heerlijk zacht aan. De maten zijn 98-104 t/m 134-140. Alle kleding wordt geproduceerd in Portugal in gecertificeerde fabrieken die kwaliteit en duurzaamheid garanderen. Bovendien worden alle items uitvoering getest op huidvriendelijkheid en veiligheid.

Samenwerking met One Stop Webshop
Eigenaresse van HOTitm Kidswear, Miranda Leutscher, is erg te spreken over de samenwerking met One Stop Webshop. Het Rotterdamse webshop bedrijf heeft haar shop ontwikkeld. “Ik vond de samenwerking met One Stop Webshop top! Ze hebben goed de tijd genomen voor de bouw van de webshop, kreeg meteen antwoord op mijn vragen en ze zijn uiterst zorgvuldig en nauwkeurig te werk gegaan met Hotitm.nl. Het is helemaal geworden, zoals ik in gedachten had. Ik vind het ook ontzettend fijn dat ze met mij mee dachten en niet zomaar aan een webshop begonnen. En het resultaat mag er wezen, want ik vind Hotitm.nl echt fenomenaal geworden. Bovendien zijn de reacties zijn alleen maar lovend. Men vindt het een professionele en vernieuwende shop en uniek door het design. Zelfs mensen die op het niveau van webshops werkzaam zijn en zelf webshops maken, vinden het een strak en innoverend design en een webshop die qua functionaliteit excellent werkt.”

HOTitm Kidswear blijft vernieuwend en komt iedere keer weer met een nieuwe collectie exclusieve kinderkleding. Wil je geen nieuws van ze missen? De shop is te volgen via Twitter (http://twitter.com/#!/HOTitmkidswear) en Facebook (http://www.facebook.com/pages/HOTitm/208869559161675).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht