Industry Wire

Geplaatst door OV NL

Openbaar vervoer Nederland lanceert OV OK campagne

Amsterdam, 14 september – Waar je ook naartoe gaat, het kan met het OV. Zo luidt de leus van de nieuwe OV OK campagne die Openbaarvervoer Nederland vandaag lanceerde, in samenwerking met TBWA\NEBOKO (creatief bureau), Initiative (mediabureau) en CZAR (productiehuis).

We winden er geen doekjes om, het was even wennen aan het nieuwe reizen met het openbaar vervoer, in deze roerige tijd. Een van de eerste gelegenheden in Nederland met een mondkapjes-plicht. Gelukkig hebben onze Nederlandse openbaar vervoerders de handen in elkaar gestoken om ervoor te zorgen dat we veilig op onze bestemming aan komen. Of dat nou je wekelijkse rit met de bus is naar de voetbaltraining of dat je met het hele gezin de trein pakt naar de dierentuin, het licht staat op groen om verantwoord met het openbaar vervoer te reizen.

Dat gaat natuurlijk niet zonder de nodige maatregelen. Zo worden bijvoorbeeld alle vervoersmiddelen -van de metro tot de pont- vaker schoongemaakt en draagt het personeel altijd een mondkapje. Aan de reizigers zelf wordt gevraagd ook een mondkapje te dragen, veilige afstand te houden en buiten de drukte te reizen, waar mogelijk. Zo houden we het OV OK.

Rik Ledder (CEO TBWA\NEBOKO) laat weten: “Met de OV-OK campagne willen we reizigers inspireren en motiveren om weer met het openbaar vervoer te reizen. Bovendien laten we zien welke maatregelen worden toegepast door de verschillende vervoerders. Zo hopen we een veilig en vertrouwd gevoel over te dragen aan reizend Nederland.”

Voor deze campagne is een mooie mix gemaakt aan middelen, waarmee op een goede manier de balans wordt weergegeven tussen het inspireren en informeren van de reizigers. De campagne is te zien op TV, online video, social, digital en te horen op de radio. Daarnaast maken de verschillende vervoerders gebruik van lokale middelen zodat elk reizend Nederlander zich voelt aangesproken.

https://www.youtube.com/watch?v=gvSkJKrERYI

Kijk voor meer informatie op www.ov-ok.nl

Credits
Klant: OV NL
Creatief bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Initiative
Productiehuis: CZAR

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht