Geplaatst door Orange Belgium

Orange-klanten deelden hun mooiste festivalmomenten op social media deze zomer: het gebruik van mobiel internet steeg er met 82%

Afgelopen zomer zag Orange Belgium het gebruik van mobiel internet op zijn netwerk met 82% stijgen (tegenover vorig jaar) op grote festivals en evenementen. Het gebruik van het 4G-netwerk lag dubbel zo hoog, dat van 4G+ zelfs 11 keer zo hoog. Daaruit blijkt dat Orange-klanten ook online blijven terwijl ze genieten van een optreden van hun favoriete groep. Ze gebruikten in totaal 91 TB aan mobiele data (vergeleken met 50 TB in 2016). Om een idee te geven: 91 TB is het equivalent van 30 miljoen foto’s van 3 MB.

Video’s en foto’s van de leukste momenten werden makkelijk gedeeld via 4G+

Orange plaatste bijna 100 extra netwerkinstallaties op grote evenementen en festivals over het hele land. Dankzij de verhoogde capaciteit van het 2G, 3G, 4G en zelfs 4G+ netwerk konden de klanten online blijven terwijl ze van de zomer genoten. 31 % van al het mobiele internetverkeer verliep via 4G+. Vorig jaar was dat 7,5 %. Orange-klanten konden filmpjes en foto’s drie keer zo snel downloaden en uploaden 4G+.

Mobiel internet blijft het belangrijkste communicatiekanaal op festivals, hoewel er ook 5 % meer werd gebeld. Orange-klanten verzonden op de festivals wel 40 % minder sms’jes dan in 2016.