Industry Wire

Geplaatst door Posterscope Netherlands

Out of Home Consumer Survey plugt in op consumentengedachten

Wat doen, denken en voelen mensen als ze buitenshuis zijn? En door welke Out of Home media worden ze het meest beïnvloed? Vragen waar Posterscope antwoord op heeft met het Out of Home Consumer Survey (OCS) dat op maandag 6 augustus 2012 is gelanceerd. Het OCS bekijkt het Out of Home landschap vanuit de ogen van consumenten en verantwoordt welke touch points het meeste effect hebben en het beste aansluiten op de levensstijl van verschillende doelgroepen. Met het OCS breekt een nieuw tijdperk aan van consumentgericht Out of Home communicatieadvies.

Menselijke Out of Home inzichten
Het OCS maakt onderdeel uit van CCS en is uitgevoerd onder 4.025 respondenten die eerder benaderd zijn voor de NOM Doelgroep Monitor. Het geeft inzicht in het gedrag van mensen buitenshuis, hun gemoedstoestand en interesses, gerelateerd aan hun ontvankelijkheid voor Out of Home touch points. Naast alle standaard demografische variabelen biedt het mogelijkheden voor segmentatie op activiteiten buitenshuis, stemming, interesses, productgebruik, koopintentie en mediaconsumptie. Dit levert bijvoorbeeld de volgende inzichten op voor:

Zware mobiele internet gebruikers:
Zij gaan vaak uit in Clubs en drinken regelmatig een kopje koffie buiten de deur. Op weg terug van werk/school denkt de helft aan wat ze gaan eten voor avondeten. Ze maken regelmatig voor hun plezier een autoritje en vervelen zich dikwijls tijdens het boodschappen doen. Reclame in winkelcentra wordt door hun als informatief gezien en voor het stimuleren van verkoop zijn grote digitale schermen langs de weg uitstekende touchpoints.

Consumentgericht advies
“Niet het medium maar de menselijke inzichten staan centraal binnen OCS. Inzichten die ons helpen om op een unieke wijze contact te maken met consumenten op de juiste plek, op het juiste moment met een boodschap die aansluit op hun individuele levensstijl”. Aldus Bas van den Hoogen, Country Manager Posterscope Netherlands. “Wij zijn van mening dat consumentgericht plannen cruciaal is om merken effectief in contact te kunnen brengen met mensen die buiten de deur zijn. “Daarom hebben wij geïnvesteerd in dit onderzoek”.

Appels met appels vergelijken
Out of Home kan je niet aan, uit of weg zappen. Het is geen gebruiksmedium zoals andere media maar is in het verleden wel als zodanig onderzocht. Het OCS biedt realistische cijfers over de ontvankelijkheid van consumenten voor Out of Home touch points, wat hun houding is ten aanzien van het medium en in welke mate het aanzet tot search en koop. Deze informatie stelt Posterscope in staat om uitkomsten op gelijkwaardige wijze te vergelijken en te integreren met alle andere media (mobiel, internet, radio, tv, print, field marketing en ambient).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht