Industry Wire

Geplaatst door Outbrain

Outbrain versterkt managementteam met nieuwe Chief Marketing Officer

Met zijn uitgebreide ervaring op het gebied van digital publishing en advertising brengt Paul Knegten het wereldwijde merk Outbrain naar een hoger niveau en zorgt voor een versnelling van de groeiplannen

Amsterdam, 15maart 2022Outbrain Inc. (Nasdaq: OB), een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, kondigt de benoeming van Paul Knegten in de functie van Chief Marketing Officer aan. Na de recente beursgang van Outbrain zal Knegten vanuit deze nieuwe functie de marketingactiviteiten wereldwijd uitbreiden.

Knegten wordt verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten en zal een belangrijke rol spelen bij het promoten van het merk. Hij zal toezicht houden op de wereldwijde en regionale planning, ontwikkeling en uitvoering van de strategische en productmarketingprogramma’s en -campagnes van Outbrain.

Met een stevige achtergrond in reclametechnologie heeft Knegten zijn vakbekwaamheid bewezen bij merkleiders zoals Comcast, Yahoo!, MediaMath en meer. Voor zijn aantreden bij Outbrain was Knegten CMO van Beeswax, dat in 2021 werd overgenomen door Comcast’s FreeWheel.

Na de overname van Beeswax trad Knegten in dienst bij FreeWheel, het toonaangevende CTV-platform, als Senior Marketing Executive. Knegten brengt zijn ervaring in deze snelgroeiende sector van advertentietechnologie naar Outbrain na de overname van video intelligence AG, een contextueel videoplatform voor Connected TV.

“Paul is een getalenteerde, ervaren en indrukwekkende aanvulling op ons Executive Team en de ideale persoon om ons merk en onze wereldwijde marketing naar een hoger niveau te brengen,” zegt David Kostman, Co-CEO van Outbrain. “Pauls uitgebreide en bewezen staat van dienst in onze markten is van onschatbare waarde als we willen blijven groeien als een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web op verschillende platforms.”

“Sinds de oprichting heb ik Outbrain met bewondering gevolgd en ben buitengewoon verheugd om deel uit te maken van dit geweldige team en wil voortbouwen op de technologie en het productleiderschap van Outbrain”, aldus Paul Knegten, de nieuwe CMO van Outbrain. “We bevinden ons op een speciaal moment in de advertentiemarkt die naar verwachting in 2025 de $1 biljoen zal overschrijden. Vooral omdat de industrie minder afhankelijk van cookies zal worden en er een verschuiving zal plaatsvinden naar een platform als Outbrain, dat waarde levert door context en een betere gebruikerservaring.”

De omzet van de wereldwijde advertentiemarkt bedraagt nu op $766 miljard en zal naar verwachting in 2025 de $1 biljoen bereiken. Digitale advertenties domineerden dit jaar de traditionele advertenties, goed voor ongeveer 64,4% van de totale wereldwijde advertenties in 2021, een stijging van 60,5% in 2020 en 52,1% in 2019.

###

Over Outbrain

Outbrain (Nasdaq: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie maakt 10 miljard dagelijkse aanbevelingen aan consumenten mogelijk in meer dan 7.000 online accommodaties en verbindt adverteerders met deze doelgroepen om hun bedrijf te laten groeien. Outbrain is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in New York met kantoren in 18 steden over de hele wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht