Geplaatst door ParkAlert

ParkAlert helpt onnodige kosten voorkomen en veiligheid chauffeurs verhogen

Automobilisten betalen regelmatig te veel parkeerkosten. In veel gevallen komen zij er onderweg of achteraf pas achter dat de parkeerapp nog aan staat. En vaak stoppen zij de app zelfs tijdens het rijden. Erg onveilig! Ook vergeten automobilisten met regelmaat om parkeerapps aan te zetten, met parkeerboetes als gevolg. ParkAlert is ontwikkeld om te besparen op onnodige parkeerkosten en de veiligheid op de weg te vergroten. En wordt op 29 mei 2018 geïntroduceerd tijdens Fleet Mobility Live in Rotterdam.

Hoe werkt ParkAlert?
ParkAlert bestaat uit een alert-button en een app. Bestuurders ontvangen bij het uitstappen in een betaalzone via de app op hun telefoon een pushbericht om de parkeerapp aan te zetten. Bij het instappen in hun voertuig ontvangen zij wederom een pushbericht alsook een geluidssignaal via de alert-button. Dit keer met een herinnering om hun parkeerapp weer uit te zetten. De button bevat een sensor die via bluetooth is verbonden met de ParkAlert-app op de smartphone. Zo detecteert ParkAlert of gebruikers in de buurt van hun voertuig komen of er juist verder vandaan gaan. Omdat de button via bluetooth werkt, worden bestuurders al gealarmeerd nog vóórdat ze wegrijden. Extra handig: gebruikers kunnen hun voertuig dankzij de app eenvoudiger terugvinden.

Lagere kosten, veiliger onderweg
Mike Emmerson, CEO van ParkAlert: “Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat bijna 70 procent van de zakelijke parkeerapp-gebruikers regelmatig vergeet zijn parkeerapp aan of uit te zetten. Dat kan oplopen tot zo’n 150 euro per jaar per voertuig aan onnodige kosten, exclusief de kosten voor eventuele boetes, en dat is zonde. Bovendien zien we dat meer dan de helft van die bestuurders die er tijdens het rijden achter komen dat de parkeerapp nog moet worden uitgezet, dit al rijdend doen. Behoorlijk gevaarlijk!’’

ParkAlert heeft als missie onnodige kosten te drukken, en de veiligheid op de weg te verhogen. De investering in ParkAlert laat zich veelal binnen drie maanden terugverdienen.

Verdere functionaliteiten
In de loop van 2018 worden meer functies aan het ParkAlert-systeem toegevoegd met als doel de veiligheid en het comfort van de automobilist verder te vergroten.