Geplaatst door Parsec

Parsec en Ubisoft kondigen samenwerking aan om middels streaming nieuwe spelervaringen te ontwikkelen

De Meern, Nederland — 3 augustus 2020 — Parsec, ontwikkelaar van diens high-performance, peer-to-peer, remote streaming technologie en toonaangevende videogameontwikkelaar en -uitgever Ubisoft kondigen een strategische samenwerking aan. Deze samenwerking gaat nieuwe game-ervaringen in de producten en services van Ubisoft mogelijk maken. Ubisoft gaat gebruikmaken van de baanbrekende technologie van Parsec om toekomstige inspanningen op het gebied van gamestreaming te verbeteren en om in-game ervaringen, demonstraties, evenementen en meer te versterken.

“We stemmen de technologie van Parsec af op een zo perfect mogelijke gamestreamingervaring, aldus Chris Dickson, medeoprichter en CTO van Parsec. “Ubisoft is de creatieve kracht achter enkele van de meest innovatieve, technisch baanbrekende ervaringen in games, en we kunnen niet wachten om te zien wat hun team bereikt met ons platform.”

Eerder in juli werkte Ubisoft samen met Parsec om gamedemonstraties van Watch Dogs Legion en Assassin’s Creed Valhalla op afstand te ondersteunen als onderdeel van Ubisofts online showcase Ubisoft Forward. In de loop van het meerdaagse evenement kregen meer dan 1.000 media en videogame-professionals de kans om deze baanbrekende nieuwe titels vanaf huis te spelen. Dankzij deze nieuwe samenwerking kan Ubisoft voortbouwen op het succes van Ubisoft Forward en nieuwe, inventieve streamingervaringen creëren met behulp van de technologie van Parsec.

“We zijn verheugd om samen te werken met Parsec”, zegt Stéphanie Perotti, VP Online Services bij Ubisoft. “De streamingtechnologie die ze hebben ontwikkeld, biedt spelers een nieuwe manier om videogames te ontdekken en dit tegelijkertijd in optimale kwaliteit te ervaren. Door deze samenwerking versterken we onze streamingmogelijkheden voor onze interne en externe platformen.”

De lage latency, hoge framerate en ultra-high-definition (UHD) mogelijkheden van Parsec sluiten precies aan op de hedendaagse eisen van zowel spelers als gameontwikkelaars. Sinds Parsec for Teams in maart werd gelanceerd, werkt Parsec samen met toonaangevende gameontwikkelaars, -uitgevers, conferenties, toernooien en exposities om game-ervaringen op afstand mogelijk te maken. De strategische samenwerking gaat direct van start en stelt Ubisoft in staat om volledig gebruik te maken van de onderliggende technologie van Parsec.

Voor meer informatie, bezoek www.parsecgaming.com en www.ubisoft.com.

Over Ubisoft

Ubisoft is één van de grootste uitgevers en distributeurs van interactieve entertainmentproducten ter wereld. Ubisoft beschikt over een brede line-up van wereldberoemde merken, waaronder Assassin’s Creed, Just Dance, de Tom Clancy-videogameserie, Rayman, Far Cry en Watch Dogs. Ubisoft produceert en levert, middels haar wereldwijde netwerk van studio’s en kantoren, hoogwaardige en memorabele game-ervaringen voor alle populaire platformen, waaronder consoles, mobiele telefoons, tablets en PC. Ubisoft heeft in het fiscale jaar 2019-20 een omzet gegenereerd van €1,534 miljard. Voor meer informatie, bezoek www.ubisoft.com.

Over Parsec

Parsec verbindt mensen met hun favoriete technologieën. Via interactieve toegang op afstand stelt Parsec mensen over de hele wereld in staat om overal te gamen, te werken en te spelen. Met behulp van gepatenteerde technologie voor het streamen van games in de cloud levert Parsec een eersteklas ervaring met hoge framerate en lage latency die mensen het gevoel geeft in dezelfde ruimte te zijn.

Parsec is in 2016 opgericht door CTO Chris Dickson en CEO Benjy Boxer. De Parsec-app is beschikbaar voor Windows, Mac, Linux, Android, Raspberry Pi en internet, en met de SDK van Parsec kan de streamingtechnologie op elk platform worden gebruikt.