Pega Marketing brengt gepersonaliseerde customer engagement naar het volgende niveau

Amsterdam, 19 februari 2015 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier voor de digital enterprise, kondigt de nieuwste release aan van zijn marketingapplicatie. Door een geïntegreerde aanpak vereenvoudigt Pega Marketing het campagnemanagement voor marketingcampagnes die via meerdere kanalen worden uitgerold. Marketeers behouden vanuit een centraal systeem het overzicht over de eigenschappen en persoonlijke voorkeuren van iedere klant, zodat gerichte outbound campagnes eenvoudig kunnen worden gecreëerd. Pega Marketing stelt marketeers in staat klantinteracties te personaliseren voor maximale klantbeleving. Daardoor verbetert de customer lifetime value en groeit uiteindelijk het bedrijfsresultaat.
Binnen de relevante context van elke unieke klantinteractie automatiseert Pega Marketing in realtime de ‘next best action’. Hierdoor kunnen marketeers klanten een consistente en betrouwbare interactie bieden via de kanalen van hun keuze. De realtime analysemogelijkheden en de ‘machine-learning’ algoritmes zorgen voor betere resultaten op het gebied van acquisitie en retentie, upselling en cross-selling. Marketeers kunnen bovendien relatiemanagementstrategieën in stelling brengen voor elke klant gedurende de hele customer journey. De nieuwe Pega Marketing applicatie faciliteert ‘connected conversations’. Door de consistente omnichannel communicatie, waarbij rekening wordt gehouden met de context, neemt het vertrouwen van de klant met iedere interactie toe.
Pega Marketing helpt organisaties hun marketingoperatie te vereenvoudigen door de verschillende systemen met elkaar te verbinden zodat strategieën kunnen worden gesimuleerd en getest en voortdurend kunnen worden aangepast aan de veranderende marktomstandigheden.
Het nieuwe ontwerp van Pega Marketing, de nieuwe functionaliteit en de verbeterde gebruikersvriendelijkheid stellen marketeers in staat om ‘connected’ interacties te bewerkstelligen in alle fasen van de customer journey.
Het biedt onder andere:
- Verregaande cross-channel integraties – Marketeers profiteren van realtime, omnichannel integratie, verbeterde landingspagina’s en e-mailcommunicatie. Marketeers kunnen bovendien klantervaringen op internet en via de mobiele kanalen optimaliseren door realtime te beoordelen wat, gegeven de context, de next best action is en deze te tonen binnen een web container.
- Eenvoudiger opzetten van campagnes – In drie stappen kunnen marketeers eenvoudig en snel omnichannel campagnes opzetten, waarbij alle informatie vanaf één plek toegankelijk is.
- Customer Profile Viewer – Marketeers hebben vanuit een centrale plaats voor iedere klant toegang tot het volledige profiel, demografische kenmerken, de volledige contacthistorie inclusief (voorkeurs)kanalen, customer lifetime value en de interesses over strategieën en segmenten heen.
- Analyse en rapportages – Marketeers kunnen campagnes eenvoudig monitoren, deze bijsturen op doelgroepen en segmentatie en outbound e-maillevering en -rapportage sturen.
- Field marketing – Field marketingcampagnes worden effectiever door het creëren en hergebruiken van corporate templates, lokale campagneconfiguratie en kanaalondersteuning en rapportagemogelijkheden op beide niveaus.
De Pega Marketing applicatie is ontwikkeld op het Pega 7 Platform en maakt gebruik van ‘decisioning’ in een marketing context. De applicatie is zowel on-site als in de cloud beschikbaar. Met behulp van Pega’s visuele ontwikkeltools kunnen organisaties snel aanpassingen doorvoeren in lijn met hun strategische bedrijfsdoelstellingen. In de praktijk ruim zes keer sneller dan met traditionele ontwikkelomgevingen gebaseerd op Java. De bewezen schaalbaarheid van het Pega Platform garandeert succesvol gebruik van de applicatie bij snel veranderende behoeften van klanten, markten en afzetkanalen waarmee hedendaagse organisaties dagelijks worden geconfronteerd.
“Goede marketingcampagnes voegen waarde toe en winnen het vertrouwen van de klant”, aldus Derk-Jan Brand, Regional Director Benelux bij Pegasystems. “Dit vereist diep inzicht in klantwensen en –gedrag om te komen tot een consistente customer engagement. Pega Marketing biedt marketeers een centraal platform om innovatieve cross-channel campagnes op te zetten en uit te voeren met een toename in omzet als gevolg.”
Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega’s toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega’s Global 500 klanten behoren tot ’s werelds grootste en meest vooruitstrevende organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Uit feedback van Pega-klanten blijkt onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com
Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.
Achtergrondinformatie: Pega Marketing homepage
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.