Geplaatst door Read & View B.V.

Persbericht: Nederlandse en Duitse marktleiders abonnementenwerving starten samenwerking

Intan is, met ruim 1,5 miljoen abonnees, marktleider op het terrein van abonnementen marketing in Duitsland en kan putten uit ruim 30 jaar ervaring in de werving en beheer van tijdschriftabonnees voor alle grote Duitse uitgevers. Intan heeft vestigingen in Osnabruck, Berlijn en Bremen.

De aftrap van de samenwerking vindt vandaag plaats met de lancering van der Zeitschriften Gutschein de Duitse uitvoering van de Nationale Tijdschriftenbon (www.zeitschriften-gutschein.de ). Dave van Stijn, CEO van Read & View licht toe: “Duitsers zijn dol op tijdschriften en bovendien gek op vernieuwende kado’s. Het is een geweldige uitdaging om samen met Intan in de Duitstalige markt (100 miljoen mensen) te stappen en ook hier bedrijven en consumenten kennis te laten maken met de Tijdschriftenbon”.

Naast gezamenlijke activiteiten op de Duitse markt is de blik ook op Nederland gericht. Van Stijn: “De oplagemarkt is dynamischer dan ooit. De klantvraag verschuift, digitalisering dient zich aan, wetgeving verandert en uitgevers zien zich geconfronteerd met moeilijke strategische vraagstukken. De partnership biedt beide partijen naast kennisdeling en inspiratie veel instrumenten, waaronder software, om met nieuwe en concrete oplossingen voor beide markten te komen. Nederlandse uitgevers kunnen zodoende de komende periode van ons, naast innovaties op het terrein van abonneewerving (Read & View realiseerde in 2010 ruim 400.000 abonnementen), veel nieuws ten aanzien van abonneebehoud en digitalisering verwachten.“